پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی آلمان به علت بحران انرژی

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی آلمان به علت بحران انرژی

انتظار می رود بحران انرژی و افزایش 160 درصدی هزینه های انرژی در اثر درگیری در اوکراین بر تولید ناخالص داخلی آلمان تاثیر بگذارد و 265 میلیارد دلار کاهش یابد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، رویترز بر اساس مطالعات موسسه تحقیقات اشتغال (IAB) نوشت، اقتصاد آلمان تا سال 2030، بیش از 260 میلیارد یورو (265 میلیارد دلار) از ارزش افزوده خود را به علت جنگ در اوکراین و قیمت بالای انرژی از دست خواهد داد.

بر اساس این مطالعات، پیش بینی می شود، داخلی آلمان (GDP) در سال آینده میلادی، 1.7 درصد کمتر شود و در عین حال، فرصت های شغلی در این کشور 240 هزار شغل کمتر می شود. همچنین پیش بینی می شود، سطح بیکاری تا سال 2026 در همین سطح بماند، زمانی که انتظار می رود پیامدهای بحران های فعلی پایان یابد.

بعلاوه، انتظار می ‌رود، صنعت مهمان یاری این کشور که پیش از این به علت همه گیری ضعیف شده است، با کاهش قدرت خرید مصرف ‌کنندگان، بیشترین آسیب را متحمل شود.

(صنعت مهمان‌یاری (Hospitality industry) شاخه ‌ای گسترده از صنعت خدمات است که در زمینه ارايه مکان‌ های اقامتی، برنامه‌ ریزی مراسم، شهر بازی‌ها، ترابری، خطوط کشتی‌ های کروز، همچنین خدمات گردشگری را ‌گیرد.)

سایر بخش ‌هایی که احتمالا تحت تاثیر قرار می ‌گیرند، صنایع شیمیایی و تولید فلز هستند چراکه به شدت به منابع انرژی وابسته هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت ‌های انرژی در مقایسه با قیمت‌ های ثبت شده پیش از جنگ اوکراین و پس از آن، تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا 160 درصد افزایش یافته است.

اگر این قیمت ها بیشتر افزایش یابد، پیش بینی می شود، تولید اقتصادی آلمان در سال 2023 نزدیک به 4 درصد کمتر باشد.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد