پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده / کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده / کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

بهای هر اونس طلا در بازار جهانی در روز گذشته با 14 دلار افزایش به رقم یک هزار و 790 دلار رسید. هر چند قیمت طلا در بازار ایران هم تحت تاثیر نوسان قیمت دلار و انس جهانی گران شد اما نایب ريیس دوم اتحادیه طلا پیش‌بینی می‌کند که در هفته سوم اردیبهشت طلا روند کاهشی دارد!

به گزارش تجارت‌نیوز، نوسان افزایشی قیمت دلار و قیمت انس جهانی، طلا در بازار ایران را گران کرد. نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا تحت تاثیر گفتگوها در وین لحظه‌ای تعیین می‌شود. بنابراین تا روز شنبه نمی‌توان تحلیل درستی در این بازار ارايه داد.

محمد کشتی‌آرای معتقد است که چنانچه روز شنبه واحدهای صنفی باز شوند، عرضه طلا و سکه به دلیل نیاز واحدها به نقدینگی بیشتر می‌شود. از سوی دیگر نحوه مذاکرات و احتمال دستیابی به توافق‌ها هم اگر بیشتر شود، طلا در روز شنبه ارزان می‌شود. در غیر اینصورت نباید انتظاری نسبت به کاهش قیمت‌ها داشت.

او اظهار کرد: روزانه شاهد اتفاق‌های جدیدی در عرصه بین‌المللی هستیم. اینکه گفته می‌شود قیمت سکه به هشت میلیون تومان می‌رسد، این تحلیل‌ها درست نیست و باید منتظر اتفاق‌های بین‌المللی که در آینده رخ می‌دهد، ماند.

همچنین هفته گذشته ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا تهران پیش‌بینی کرده بود که «قیمت طلا همانند هفته اول اردیبهشت ثابت باقی بماند.»

مطالعه بیشتر: فروش آهن به جای طلا واقعیت دارد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد