انتقاد قالیباف از دولت درباره افزایش حقوق‌ها

انتقاد قالیباف از دولت درباره افزایش حقوق‌ها

ريیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده دولت، تاکید کرد: اینکه گفتید مجلس به افزایش حقوق 200 میلیونی یا 400...

ایسنا: ريیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده دولت، تاکید کرد: اینکه گفتید مجلس به افزایش حقوق 200 میلیونی یا 400 میلیونی رای داده اصلا درست نیست و مجلس حداقل پرداختی را 7 میلیون و920 هزار تومان و حداکثر را حدود 56 میلیون تومان پیش بینی کرده است.

در جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1402 در تبصره 2، بابک افقهی، معاون سازمان برنامه و بودجه، از تریبون مجلس، اعلام کرد: مصوبه قبلی که آقای دلخوش طرفدار آن بودند بدان معناست که حقوق های 200 میلیونی و 300 میلیونی به میان خواهد آمد، بنده از اینجا این را اعلام کردم تا در جریان قرار بگیرید. بنده از اینجا می گویم تا ثبت شود مستثنی کردن رفاهیات از سقف بودجه یعنی افزایش وحشتناک حقوق.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به اظهارات نماینده دولت، بیان کرد: آقای افقهی اجازه دهید بنده عین ماده 40 قانون تنظیم مقررات 1 را می خوانم که قانون دايمی است تا دیگر این حرف زده نشود که مجلس گفته حقوق ها 400 میلیونی پرداخت شود. بر اساس این بند اجازه داده می شود اعتبار برنامه خدماتی رفاهی کارکنان دولت منظور در قوانین بودجه سنواتی برای ارايه تسهیلات رفاهی و تشویق کارکنان و کمک هزینه مسکن به صورت نقدی یا به صورت دیگر بر اساس موافقتنامه ای که با سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور یا استان مبادله خواهد شد، استفاده شود.

این حکم قانون دايمی است. از طرف دیگر ما یک سقف 7 برابر داریم و حداقل حقوق 7 میلیون و 920 هزار تومان و سقف پرداخت نیز حدود 56 میلیون تومان پیش بینی شده است. اینکه می گویید مجلس حقوق 200 میلیونی یا 400 میلیونی به میان آ ورده صحیح نیست. حرفی پشت تریبون می زنید که در جامعه حرف ایجاد می کند.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد