آرایش جنگی جدید در بازار موبایل‌های پرفروش

آرایش جنگی جدید در بازار موبایل‌های پرفروش

قیمت موبایل برای کاهش بیشتر بی‌تابی می‌کند. اگرچه در آخرین روز هفته گذشته دلار دوباره به سمت کانال 24 هزار تومان یورش برد و باعث شد بعضی گوشی‌های موبایل پرفروش گران‌تر شوند اما امروز شنبه با عادی شدن بازار ارز احتمالا می‌توان با قیمت کمتری موبایل خرید.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ قیمت موبایل برای کاهش بیشتر بی‌تابی می‌کند. اگرچه در آخرین روز هفته گذشته دلار دوباره به سمت کانال 24 هزار تومان یورش برد و باعث شد بعضی گوشی های موبایل پرفروش گران‌تر شوند اما امروز شنبه با عادی شدن بازار ارز احتمالا می‌توان با قیمت کمتری موبایل خرید.

قیمت گوشی‌های سامسونگ

قیمت گلکسی S20 Plus درهفته گذشته یک میلیون و 350 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به 19 میلیون تومان و 649 هزار تومان رسید. اتفاقی که برای مدل های دیگر گلکسی M31 و گلکسی Note20 هم تقریبا با همین شدت وحدت رخ داد. گلکسیM31 که روز شنبه با قیمت شش میلیون و 999 هزار تومان قابل خریداری بود، روز پنجشنبه به پنج میلیون و 500 هزار تومان رسید تا ریزش یک میلیون و 500 هزار تومانی را تجربه کرده باشد.

مدل میان رده و پرفروش گلکسی A71 هم یک میلیون و 89 هزار تومان ارزان شد تا مشتریان این گوشی به جای 9 میلیون تومان روز شنبه ، درروز پنجشنبه چیزی حدود هفت میلیون و 900 تومان پول خرج کنند. دیگر مدلی که کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد گلکسی S20FE بود. این مدل تقریبا یک میلیون تومان ارزان شده است. دربین گوشی های پایین رده سامسونگ باید به گلکسی A10s، A01 و A11 اشاره کنیم که بین 300 تا 500 هزار تومان ارزان شده‌ند.

قیمت گوشی‌های شیايومی

 

گوشی‌های پ‍رفروش شیايومی هم در روزهای پایانی دی ماه کاهش قیمت را تجربه کرد کردند.
شنبه هفته گذشته یعنی 27 دی ماه مدل PocoX3 ، هفت میلیون و 145هزار تومان قیمت خورده بود و در روزهای پایانی هفته یعنی دوم بهمن با قیمت شش میلیون و495هزار تومان پشت ویترین موبایل فروشی ها دیده شد. شیايومی Redmi note9S در هفته گذشته 510 هزار تومان ارزان شده است اما مدلی مثل MiNote10Liteنسخه 5G که در طول هفته 630 هزار تومان ارزان شده بود به خاطر گرانی دلار در روز پایانی هفته دوباره به هفت میلیون و150هزار تومان رسید.یعنی همان قیمتی که روز شنبه برایش تعیین کرده‌بودند.

قیمت گوشی‌های هوآوی

هفته قبل از بی تفاوتی گوشی‌های هوآوی نسبت به کاهش قیمت ارز گفتیم. در آن هفته کاهش شش درصدی قیمت دلار ،تاثیر قابل توجهی در ارزان شدن قیمت گوشی‌های این برند نداشت. این هفته نرخ دلار کمتر از دو درصد کاهش یافت وخریداران مدل هایی مثل Huawei Y9s باید بابت ارزان شدن 200 هزار تومانی این گوشی راضی باشند. هرچند که شاید کاهش 700 هزار تومانی مدل Y9 Primeبیشتر از هر تغییر قیمتی در در بین گوشی های به چشم بیاید. این گوشی روز پنجشنبه در حالی که به قیمت چهار میلیون و 650 هزار تومان رسید که روز شنبه پنج میلیون و 350 هزار تومان فروخته می شد.مدل های Nova7i،Y7pوY5Liteهم بین 44 هزار تومان تا 100 هزار تومان ارزان شدند.

منبع :هفت‌صبح

مطالعه بیشتر: قیمت گران‌ترین گوشی‌های موبایل در بازار

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد