پیش‌بینی قیمت طلا فردا 25 اسفند / چرا تقاضا برای ربع سکه زیاد شد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 25 اسفند / چرا تقاضا برای ربع سکه زیاد شد؟

قیمت طلا نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با هفت هزار تومان کاهش به یک میلیون و 47 هزار تومان رسید. نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید تقاضا در شب عید نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. پیش‌بینی می‌شود فردا طلا و سکه باز هم ارزان شود.

نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز، با اشاره به وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: تقاضا برای خرید طلا در روزهای پایان سال به شدت کاهش یافته است. همین موضوع باعث شده حباب سکه تغییری نکند و 550 هزار تومان باقی بماند.

محمد کشتی‌آرای معتقد است که فردا با توجه به باز شدن بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه نوسان دارد و احتمالا طلا و سکه مجددا ارزان شود.

روز گذشته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «در شب عید تقاضا برای خرید طلا به شدت کاهش یافته است و مردم بیشتر به تامین مایحتاج اصلی زندگی‌شان فکر می‌کنند.»

انواع سکه چقدر گران شد؟

قیمت سکه نسبت به دیروز چقدر نوسان داشت؟ کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای 18 عیار با هفت هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و 47 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با 50 هزار تومان کاهش با قیمت 10 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

به گفته کشتی‌آرای تقاضا برای نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی زیاد شده است. چراکه قیمت آن در مقایسه با سکه تمام، بسیار کمتر است و مردم تقدرت خرید سکه تمام را ندارند و برای پس‌انداز، نیم سکه و ربع سکه را انتخاب کرده‌اند.

به گفته کشتی‌آرای همین موضوع باعث افزایش قیمت این سکه‌ها شد. به گونه‌ای که قیمت هر یک از این سکه‌ها به ترتیب با 150 هزار تومان، 200 هزار تومان و 100 هزار تومان گران شود و با قیمت شش میلیون و 500 هزار تومان، چهار میلیون و 200 هزار تومان و دو میلیون و 400 هزار تومان معامله شود.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 24 اسفند/ مردم تماشاچی ویترین طلافروشی‌ها شدند

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد