شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد نماد‌های گروه ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد نماد‌های گروه ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی

بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های گروه ماشین‌ آلات نشان می‌دهد اکثر نماد‌های این گروه سعی در افزایش سودسازی خود داشتند و تنها یک شرکت در این دوره زیان‌ده بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با انتشار صورت‌های مالی 6 ماهه نخست سال 1401 در سامانه کدال، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های گروه ماشین آلات و دستگاه‌های برقی بورس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های گروه ماشین آلات نشان می‌دهد اکثر نماد‌های این گروه سعی در افزایش سودسازی خود داشتند و تنها یک شرکت در این دوره زیان‌ده بوده است.

مطالعه بیشتر: تحلیل بنیادی وپاسار؛ پاسارگاد در مسیر سودسازی
بنیرو

شرکت «نیرو ترانس» در 6 ماهه ابتدای امسال توانست جهش 162 درصدی را در سودسازی خود اعمال کند و این رقم را به 109 میلیارد و 621 میلیون تومان برساند. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 11 تومان سود شناسایی کرد.

بشهاب

«لامپ پارس شهاب» در نیمه نخست سال 1401 سود خالص خود را از 28 میلیارد تومان در دوره مشابه سال گذشته به 42 میلیارد تومان رساند. به علاوه این شرکت در این مدت موفق شد به ازای هر سهم 261 تومان سود محقق کند.

بسویچ

شرکت «پارس سویچ» نیز دیگر شرکت گروه ماشین آلات و دستگاه‌های برقی است که در نیم‌سال 1401 افزایش سودسازی داشت. به نحوی که سود خالص این شرکت از 143 میلیارد تومان به 206 میلیارد تومان رسید. گفتنی است EPS این شرکت در این دوره با افزایش 43 درصدی خود را از 18 تومان به 26 تومان رساند.

بترانس

«ایران ترانسفو» در نیمه نخست سال جاری نتوانست افزایش چشمگیری در سودسازی خود ایجاد کند و تنها دو درصد سودسازی خود را افزایش داد. از طرفی این شرکت در این دوره به ازای هر سهم هفت تومان سود ساخت.

بکام

«کارخانجات تولیدی شهید قندی» تنها شرکت زیان‌ده از این 6 سهم بررسی شده است. به طوری که این شرکت در این دوره متحمل زیان 15 میلیارد و 578 میلیون تومانی شد. همچنین این شرکت در نیمه ابتدایی سال 1401 به ازای هر سهم 16 ریال زیان شناسایی کرد.

نیرو

شرکت «نیرو سرمایه» در نیم‌سال جاری توانست زیان دوره گذشته خود را جبران و سود 476 میلیون تومانی بسازد. EPS این شرکت نیز در این دوره سه تومان ثبت شده است.

مطالعه بیشتر: شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ عملکرد 10 سهم سرمایه‌گذاری در بورس

در ادامه گزارش شرکت‌هایی از گروه ماشین آلات که صورت‌های مالی 6 ماهه آن‌ها منتهی به پایان اسفند هستند، بررسی شده است.

بالبر

شرکت «کابل البرز» در 6 ماهه سال 1400 توانست سود خالص خود را از 6 میلیارد و 64 میلیون تومان به 10 میلیارد و 201 میلیون تومان برساند. EPS این شرکت نیز در این دوره 32 تومان ثبت شده است.

بموتو

شرکت «موتوژن» در این دوره با کاهش هفت درصدی سودسازی خود روبه‌رو شد و رقم 282 میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم تنها 19 تومان سود محقق کرد. گفتنی است این عدد در دوره مشابه سال 99 معادل 446 تومان بوده است.

بکاب

سود «صنایع جوشکاب یزد» در 6 ماهه منتهی به اسفند سال 1400 با افت 28 درصدی نسبت به دوره مشابه سال 99 به چهار میلیارد و 64 میلیون تومان رسید. EPS این شرکت نیز در این دوره 58 تومان ثبت شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد