گزارش روزانه صندوق‌های ETF (25اسفند)/ پالایش با افت اندک به صدر ارزش معاملات صندوق‌ها رسید

گزارش روزانه صندوق‌های ETF (25اسفند)/ پالایش با افت اندک به صدر ارزش معاملات صندوق‌ها رسید

در بورس امروز 381میلیارد تومان دارا یکم و 513میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و 173میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 513میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود 25میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (13درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «کمند» را به ارزش 79میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (23درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام بذر امید آفرین (بذر) رشد 1.3درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) با زیان 2.1درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (5.2درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 895میلیارد تومان معامله شدند یعنی 41درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، همچنان اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (2.1درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و 173میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی حدود 188میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود 6هزار و 320میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی حدود 470میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد