توسعه 10 میدان نفتی و گازی با همکاری روسیه وارد فاز قراردادی شد/ در اوپک پلاس همسو هستیم

توسعه 10 میدان نفتی و گازی با همکاری روسیه وارد فاز قراردادی شد/ در اوپک پلاس همسو هستیم

ایلنا: وزیر نفت گفت: ایران و روسیه ظرفیت و‌ پتانسیل خوبی در نفت و گاز دارند و در اوپک پلاس نیز همسو هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد اوجی در حاشیه اختتامیه B2B و نشست روسای کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز 27 امین نمایشگاه نفت بعنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه منطقه و خاورمیانه با خضور معاون اول رییس جمهور ایران و معاون نخست وزیر روسیه برگزار شد، اظهار داشت: 1500 شرکت ایرانی و 200 شرکت خارجی در نمایشگاه حضور داشتند، شرکتهای بزرگ روسی در بهش بالادست و پایین دست هم حضور پررنگی داشتند.

وی افزود: امروز به اتفاق آقای نواک بازدیدی از برخی سالنها و غرفه ها داشتیم هم شرکت های روس و هم شرکتهای ایرانی در عرصه ساخت تجهیزات توانمند نفت و گاز توانمند هستند. 

وزیر نفت گفت: ایران و روسیه ظرفیت و‌ پتانسیل خوبی در نفت و گاز دارند و در اوپک پلاس نیز همسو هستیم.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم پیرو جلسات روسای جمهور دو کشور در حوزه توسعه روابط نفت و گاز و پتروشیمی توافقات خوبی حاصل شد و قرارداد و و تفاهمنامه های خوبی به امضا رسید.

اوجی تصریح کرد: دو‌کشور ایران و روسیه جزو کشورهای بزرگی هستند که هر دو تحریمند، ظرفیت های خوبی دارند که با کمک هم می توانیم تحریم ها را بی اور کنیم.

وی ببان داشت:،پیرو‌جلسه کمیسیون مشترک شانزدهم که در روسیه برگزار شد با حضور نمایندگان وزارتخانه های دو کشور جلساتی داشتیم که منجر به عقد قرارداد و تفاهمنامه های خوبی شد. 

وزیر نفت اظهار داشت: بنده و آقای نواک بعنوان روسای کمیسیون مشترک پیگیر مصوبات کمیسیون بودیم.

وی ادامه داد: حوزه بانکی، تجاری، صنایع، گمرک، کشتیرانی، انرژی و خط راه آهن رشت- آستارا از جمله تفاهمات بوده است که پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه میادین نفت و گاز قراردادهای خوبی با شرکتهای توانمند روسی داریم برخی پیشرفتهای خوبی داشته و برخی به تولید رسیده اند.

وی اعلام کرد: توسعه 10 میدان نفتی و گازی را از قبل کاندیدا کرده بودیم که در این سفر مسایل مقدماتی حل و فصل شد و وارد فاز قراردادی شده است.

اوجی گفت: نه تنها در حوزه انرژی تفاهمنامه و قرارداد امضا کردیم بلکه در حوزه شرکتهای دانش بنیان، گمرک، تجاری و صنایع نیز قراردادها و تفاهمنامه هایی به امضا رسید.

وی تاکید کرد: دو کشور ایران و روسیه در اوپک‌پلاس نقطه نظرات مشابه دارند و پشتیبانی می کنند، با تفاهماتی که که در اوپک پلاس داریم تنظیم بازار نفت روند خوبی گرفت.

اوجی ادامه داد: در بحث کمیته مشترک قیمت نفت؛ جلسات مشترک داریم که در خصوص قیمت نفت به توافق می رسیم.

وی گفت: بزودی سواپ فراورده و استفاده از ظرفیت شمال ایران عملیاتی می شود.

وزیر نفت اطهار داشت: با شرکت گازپروم 40 میلیارد دلار تفاهمنامه داریم که بر اساس توافقات انجام شده طی چند ماه آینده قراردادها امضا می شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد