پیش بینی بورس فردا دوشنبه چگونه خواهد بود؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه چگونه خواهد بود؟

بورس امروز نیز به مانند روزهای گذشته قرمزپوش بود باز هم خروج پول حقیقی از بازار سرمایه را شاهد بودیم. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 3 اسفند 99 نیز به مانند سایر روز‌ها بورس قرمزپوش بود. خروج پول حقیقی برای ششمین روز متوالی رقم خورد.

سیدهادی موسوی مدنی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس درباره بازار فردا گفت: فضای ترس و ناکامی بر بازار سهام سایه افکنده و بازار برای تغییر این جو منفی و فراموش کردن آن نیاز به گذر زمان و یا خبرهای شوکه کننده دارد.

 
 

وی افزود: سیاست کاهش قابل توجه نرخ بهره شاید بتواند شوک لازم را ایجاد نماید. در صورتی که بانک مرکزی از فرصت رکود بازارها برای کاهش نرخ بهره استفاده نکند در آینده نیز قادر نخواهد بود از ابزار افزایش نرخ بهره برای کنترل التهاب ها استفاده نماید.


این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: دلار آمریکا طی معاملات امروز با افت نسبی مواجه شده و اغلب نمادهای بزرگ و ارزنده بازار حتی حجم مبنا را پر نکرده است. پس در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد بازار فردا هم با فشار عرضه آغاز خواهد شد.


موسوی مدنی اظهار داشت: تغییرات زیادی در ساز و کار بازار اعمال شده و تصمیمات متعددی طی ماه های اخیر گرفته شده که از آن جمله می توان به ممنوعیت معاملات الگوریتمی یا تغییر دامنه نوسان اشاره کرد که ناکامی این تصمیمات، اکنون هویدا شده و حتی به نظر نمیرسد بازارگردانی و دستورالعمل های مربوطه مطابق با شرایط جدید اصلاح شده باشد. همانطور که انتظار میرفت صفوف فروش سنگینی در کف منفی دو درصدی شکل گرفته که جمع کردن آنها منابعی بیش از گذشته نیاز دارد. البته بارها پیرامون ضریب 60 درصدی اعتبار اخباری منتشر شده ولی به نظر نمیرسد که کارگزارها این مصوبات را اجرایی کرده باشند.


این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاید بتوان گفت هدف فروشندگان در کف دامنه روزانه خروج منابع و سرمایه از بازار سهام باشد چرا که فروش با هدف خرید مجدد در سطوح پایینتر با توجه به دامنه جدید منطقی به نظر نمیرسد. باید گفت که بازار تحلیل پذیری خود را از دست داده چون رفتار فعالان بازار در قبال سهام و صنایع مختلف تفاوت ناچیزی دارد. بطور کلی تقاضا هم در نمادها و گروه های ریالی و هم در سهام دلاری ضعیف است و بزرگترین معما این است که نقطه عطف بازار کی و چگونه رقم خواهد خورد؟

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد