کمبود ریزتراشه در صنعت خودرو/ اروپا هم با کمبود فروش خودرو مواجه است؟

کمبود ریزتراشه در صنعت خودرو/ اروپا هم با کمبود فروش خودرو مواجه است؟

کمبود ریزتراشه، فروش خودرو را در اروپا در دوران پسا کرونا به پایین‌ترین حد خود رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، انجمن اتومبیل سازان اروپایی اعلام کرد که فروش خودرو در ماه اکتبر در پی کمبود ریزتراشه‌ها به کمترین حد خود رسید.
ثبت نام‌های جدید برای خرید خودرو در کشورهای اروپایی در ماه اکتبر به میزان 30 درصد کاهش پیدا کرده است. فروش 665 هزار دستگاه اتومبیل در یک ماه پایین‌ترین رقم از زمان ثبت میزان فروش بوده است.

به نقل از یورونیوز، بزرگترین بازارهای خودرو اروپا با ضررهای دو رقمی مواجه شدند. در این میان ایتالیا با 34 درصد، آلمان با 30 درصد و اسپانیا با 20 درصد بیشترین میزان ضرر را متحمل شده‌اند. با این حال تقاضا در بیشتر این بازارها به جز در آلمان افزایش پیدا کرده است.

اروپا در ماه اکتبر برای چهارمین ماه پی در پی در دوران پسا کرونا با کاهش فروش خودرو مواجه شد. کمبود ریزتراشه‌ها زنجیره منابع را در صنعت اتومبیل قطع کرده و تولید کنندگان را مجبور به کاهش تولید کرده است.

قطعات نیمه رسانا برای سیستم دسترسی خودرو مدیریت کامپیوتری موتور به کار برده می‌شوند. دلایل این کمبود پیچیده هستند اما متخصصان می‌گویند که پاندمی کرونا آن را تشدید کرده است.

کمبود تراشه‌ها از سال گذشته و پس از بسته شدن کارخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا آغاز شد. و پس از راه اندازی مجدد خطوط تولید تقاضای برای تجهیزات فناوری بیشتر شد و تامین کنندگان قطعات نیمه رسانا را تحت فشار قرار داد.

مطالعه بیشتر: جدیدترین آمار خودروهای ناقص خودروسازان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد