ارزش دارایی‌های بلوکه‌شده فولاد مبارکه به 160 میلیون یورو می‌رسد

ارزش دارایی‌های بلوکه‌شده فولاد مبارکه به 160 میلیون یورو می‌رسد

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: ارزش پول‌های نقد بلوکه شده شرکت فولاد مبارکه در بانک‌های اروپایی معادل 100 میلیون یورو و کالا‌های بلوکه شده در انبار هم به ارزش 60 میلیون یورو است؛

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: از دوران کودکی به صنعت علاقه‌مند بودم و تمایل داشتم در بخش صنعت فعالیت کنم و مدیرعاملی شرکت فولاد مبارکه، به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور، را به دیگر تجربه‌های مدیریتی ام در شهرداری اصفهان و صنایع سیمانی ترجیح می‌دهم.


  • بیشتر بخوانید: فولادمبارکه تنها تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه رنگی در ایران

وی به همزمان شدن شروع فعالیت خود در فولاد مبارکه با تشدید تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و افزود: پس از حدود دو هفته از پذیرفتن سمت مدیرعاملی، در مهرماه 97، شرکت فولادمبارکه هم همچون صنایع پتروشیمی، نفت، حمل ونقل و هوایی مشمول تحریم‌ها شده بود. در آبان ماه همان سال، وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت فولاد مبارکه را در لیست تحریم‌های سختگیرانه (اس دی ان) قرار داد و در این سه سال دو اطلاعیه عمومی و یک اطلاعیه خاص برای شرکت فولاد مبارکه صادر شد و حتی بنده را هم شخصا به عنوان مدیرعامل این شرکت مورد تحریم قرار دادند.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: تحریم‌های ناجوانمردانه بر صادرات، واردات، توسعه تکنولوژی و جابه جایی ارزی تاثیر گذاشت؛ اما این تحریم‌ها هیچگاه حرکت پیشروانه شرکت فولاد مبارکه را متوقف نساخت. همواره روند صادراتی این شرکت تداوم داشته و منابع ارزی هم مورد بهره برداری قرار گرفته و در برهه‌هایی همین درآمد ارزی به بخش‌های غیرفولادی کشور هم تخصیص یافته است.


عظیمیان با اشاره به بلوکه شدن ارز و کالا‌های خریداری شده شرکت فولاد مبارکه در انبار‌های شرکت‌های اروپایی، خاطرنشان کرد: ارزش پول‌های نقد بلوکه شده شرکت فولاد مبارکه در بانک‌های اروپایی معادل 100 میلیون یورو و کالا‌های بلوکه شده در انبار هم به ارزش 60 میلیون یورو است؛ البته شرکت طرف حساب و بانک ها، از اعتبار کافی برخوردارند، ولی در چارچوب تحریم‌ها به این اقدام مبادرت ورزیدند که با رفع تحریم‌های ظالمانه این دارایی‌ها به حساب شرکت فولاد مبارکه واریز می‌شود.

وی بیان کرد: طرح دعاوی حقوقی شرکت فولاد مبارکه در راستای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده در مراجع قضایی آلمان و ایتالیا هم انجام گرفته که در بخش‌هایی موفق بودیم و در بخش‌هایی هم منتظر رای نهایی و تجدیدنظر هستیم.


وی بیان کرد: در این سه سال که در مقام مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هستم، علی رغم همه چالش ها، این شرکت به عنوان بنگاه اقتصادی و صنعتی مطرح در کشور، توانسته اهداف خود را به خوبی دنبال کند.

عظیمیان با اشاره به اینکه فولاد در دنیا به دو صورت طویل و عریض تولید می‌شود، گفت: فولاد طویل اعم از میلگرد و تیرآهن مصرف همگانی دارد، اما فولاد عریض در صنعت کاربرد دارد که در صنایع پایین دستی مانند خودروسازی و لوازم خانگی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: محصولات شرکت فولاد مبارکه به نیاز صنایع پایین دستی، قطعه سازان، بخش ساختمان و همچنین به درخواست وزارت‌های نیرو و نفت برای انتقال نفت و آب پاسخ می‌دهد. 34 درصد از مشتریان شرکت فولاد مبارکه در بخش ورق، پروفیل سازان هستند و در مجموع مشتریان شرکت فولاد مبارکه را صنایع کوچک و بزرگ تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با استناد به گفته یکی از بزرگان صنایع، این شرکت را «لوکوموتیو صنعت کشور» نامید و توضیح داد: بالغ بر 3 هزار واحد صنعتی به شرکت فولاد مبارکه وابسته است و تاثیر عملکرد این شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم بر روی واحد‌های صنعتی کشور مشهود بوده و این شرکت سهم عمده‌ای در اقتصاد، صنعت و اشتغال کشور دارد.

وی با تاکید بر نقش حمایتگرانه شرکت فولادمبارکه از صنعت و اقتصاد کشور گفت: پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی کشور بی بدیل است و در این راستا توانستیم بسیاری از کارگاه‌های کوچک تا واحد‌های بزرگ صنعتی را فعال نگه داریم و به سودآوری صاحبان این صنایع هم یاری برسانیم.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد