مرخصی خودروهای بالای 2500 سی‌سی از منطقه آزاد اروند

مرخصی خودروهای بالای 2500 سی‌سی از منطقه آزاد اروند

با پیگیری‌های صورت گرفته از ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان و گمرک خرمشهر مرخصی خودروهای اروندی با حجم بالای دو هزار و 500 سی سی از محدوده منطقه آزاد اروند آزاد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن غیبی اظهار داشت: مالکان این خودروها می‌توانند از امروز دوم مرداد ماه برای اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه و پس از سپری کردن مراحل قانونی خودروی خود ،از مرخصی خارج از محدوده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکان دریافت مرخصی خودروهای اروندی در سال مجموعا 2 ماه می باشد که شرایط استفاده از آن در 2 نوبت یک ماهه امکان پذیر است افزود: لازم است بین این 2 نوبت مرخصی فاصله یک ماهه وجود داشته باشد.

غیبی بیان داشت: دریافت کنندگان مرخصی می‌توانند با مراجعه به سایت tkgkh.ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.

قبل‌تر خروج خودروهای بالای 2هزار و 500 سی سی دارای پلاک اروند از محدوده قانونی منطقه آزاد اروند ممنوع بوده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حدود 43 هزار خودروی پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تردد می‌کنند.

منبع: ایرنا

آخرین آخبار حوزه خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد