توقف تولید بزرگترین پالایشگاه نفت ونزويلا

توقف تولید بزرگترین پالایشگاه نفت ونزويلا

تولید بزرگترین پالایشگاه ونزويلا که حدود 645 هزار بشکه در روز توان پالایش نفت دارد، اواخر روز شنبه در پی وقوع خاموشی، متوقف شد.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه آموای، تنها پالایشگاه تولیدکننده بنزین در مرکز پالایشگاهی پاراگوآنا پس از توقف بخشی از فعالیت پالایشگاه کاردون است.

یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: مشکل برق و خاموشی روی فعالیت تاسیسات آموای که حدود 80 درصد از بنزین ونزويلا را تولید می کند، تاثیر گذاشته است. مشکلات اخیر مربوط به اختلال در نیروگاهی است که برق هر دو پالایشگاه را تامین می کند اما بیشتر روی فعالیت آموای تاثیر گذاشته است. برق دوباره وصل شده، اما توقف فعالیت پالایشی هنوز برطرف نشده است.

شرکت نفتی دولتی PDVSA در این باره اظهارنظر نکرد. اما به گفته منابع آگاه، این شرکت در تلاش برای رفع قطعی برق است.

مرکز پالایشگاهی پاراگوآنا در شمال غربی ونزويلا قرار دارد و بسیار پایینتر از ظرفیت پالایش 955 هزار بشکه در روز، فعالیت می کند.

بر اساس گزارش رویترز، شبکه پالایشگاههای ونزويلا، ظرفیت تولید 1.3 میلیون بشکه در روز را دارند. اما ونزويلا تحت تاثیر سالها عدم سرمایه گذاری و تعمیرات ضعیف در سراسر شبکه پالایشگاهی خود و همچنین قطعی برق و محدودیت واردات سوخت به دلیل تحریمهای آمریکا، با کمبود مداوم بنزین روبروست.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد