یخبندان در 28 مرکز استان/ اختلاف دمای 42 درجه‌ای بین دو منطقه کشور

یخبندان در 28 مرکز استان/ اختلاف دمای 42 درجه‌ای بین دو منطقه کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده در 28 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

صادقی ضیايیان در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی بارش برف و باران و وزش باد شدید داریم همچنین در بخش‌هایی از استان‌های جنوبی‌، و خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ از شنبه 2 بهمن تا سه‌شنبه 5 بهمن در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ماندگاری هوای سرد در شمال‌غرب و غرب کشور از افزایش دما تا دوشنبه 4 بهمن در سواحل خزر خبر داد.

وی ادامه داد:‌ در سایر نقاط کشور از دوشنبه 4 بهمن تا پایان هفته به تدریج افزایش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیايیان اضافه کرد: امروز در بخش‌هایی از تهران، البرز، قم، اصفهان و استان مرکزی، همچنین نواحی جنوب‌غرب کشور،‌ استان‌های ساحلی جنوب و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران امروز و 4 روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود و امروز گاهی وزش باد شدید در تهران داریم. بیشینه و کمینه دمای هوا در تهران فردا 7 درجه و 3 درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیايیان اضافه کرد:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه و همدان با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر و سنندج و تبریز با کمینه دمای 17 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

وی اظهار کرد:‌ روز آینده در 28 مرکز استان‌ کشور کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد