جایگزینی خودروهای کارکرده/ تاثیر طرح فروش مدیران خودرو بر بازار

جایگزینی خودروهای کارکرده/ تاثیر طرح فروش مدیران خودرو بر بازار

یک شرکت خودروسازی، طرح جایگزینی خودروهای کارکرده با نو را از ابتدای سال آغاز کرده است. اما آیا طرح جدید فروش مدیران خودرو توانسته در بازار تاثیری بگذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت مدیران‌خودرو از ابتدای امسال با همکاری شرکت ایرانیان خودرو اقدام به طرح جایگزینی و تعویض خودروهای کارکرده با نو کرده است.

در این طرح مشتریان می‌توانند خودروی کارکرده خود را که محصول مدیران خودرو باشد، با تایید کارشناس دادگستری بفروشند و با شرایط اقساط یک محصول جدید مدیران‌خودرو را دریافت کنند.

مطالعه بیشتر: طرح جدید فروش شرکت مدیران‌خودرو
ثبت‌نام در این طرح چه شرایطی دارد؟

بر اساس اعلام شرکت مدیران‌خودرو در این طرح، دارندگان خودروهای کارکرده ام‌وی‌ام، چری و آریزو می‌توانند خودرو کارکرده خود را به فروش برسانند و محصول نو این شرکت را دریافت کنند.

همچنین خریداران خوردو کارکرده می‌توانند جهت خرید خودرو از تسهیلات استفاده کرده و خودرو را به صورت اقساطی خریداری کنند.

در این حالت کل مبلغ خودرو کارکرده به عنوان آورده فروشنده آن برای خرید خودرو نو محاسبه می‌‌شود.

به عبارت دیگر، فروشنده خودرو کارکرده به اندازه کل مبلغ خودرو کارکرده، بستانکار می‌شود.

مدیران خودرو برای خریداران خودرو کارکرده 10 درصد تخفیف یکساله در قیمت قطعات و اجرت خدمات در شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت در نظر گرفته است.

در صورتی که فروشنده قصد جایگزینی خودرو را داشته باشد، خریداران خودروهای کارکرده می‌توانند از 60 درصد تسهیلات با بازپرداخت چهار ساله و با نرخ سود سالیانه 20.99 درصد برای خرید خودرو استفاده کند.

تاثیری بر بازار ندارد

امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو در مورد تاثیر طرح جدید فروش مدیران خودرو در بازار به تجارت‌نیوز گفت: در چند وقت اخیر یک سری از شرکت‌های خودروسازی بخش خصوصی، که مدتی فعالیت چندانی نداشتند، به آرامی با خودروسازهای چینی درجه دو وارد بازارشده‌اند.

او افزود: تعداد خودروهای عرضه شده به بازار این شرکت‌ها پایین است. از طرف دیگر، قیمت این محصولات بالا است. بنابراین شاید این طرح ایده خوبی باشد.

این کارشناس ادامه داد: اما در مجموع، مقدار استقبال از طرح مدیران خودرو به دلیل قیمت بالا در مقایسه با کیفیت محصولات، تاثیر معناداری در بازار فعلی ایران نمی‌گذارد.

کاکایی توضیح داد: به دلیل تحریم‌ها، شرکت‌های خودروسازی دیگر نمی‌توانند با خودروسازهای چینی درجه یک ارتباط داشته باشند و تعداد خودروهای عرضه شده این شرکت‌ها محدود هستند و این طرح تاثیر چندانی ندارد.

کاهش فروش به دلیل قیمت بالا

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز چندی پیش به تجارت‌نیوز گفت: قیمت بالای محضولات مدیران‌خودرو، فروش آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او افزود: این شرکت می‌تواند بجای قیمت‌گذاری حداکثری، محصولات خود را با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه کند.

به گفته دادفر، نتیجه قیمت‌گذاری تورمی مدیران‌خودرو، کاهش خرید محصولات توسط مشتری بوده است.

مطالعه متن کامل گزارش طرح جدید فروش شرکت مدیران‌خودرو پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد