اونس جهانی در مرز 2 هزار دلار

اونس جهانی در مرز 2 هزار دلار

طلا هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشته است؛ بحران بانکی، احتمال توقف افزایش نرخ بهره آمریکا و کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور از عواملی هستند که قیمت این فلز گران‌بها را بالا می‌برند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، طلا که هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشته، در ابتدای روز، کاهش قیمت و در حال حاضر افزایش قیمت ثبت کرده است درنتیجه امروز قیمت این فلز گران‌بها در بازه کمی ثابت مانده است.

کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و همچنین احتمال توقف افزایش نرخ بهره بانکی این کشور عوامل افزایشی و دلار قوی عامل کاهشی قیمت طلا بوده است.

هر اونس طلا با 5 دلار و 10 سنت افزایش 1998.50 دلار معامله شد.

پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد اما نشانه‌هایی از توقف بالا بردن نرخ بهره نیز نشان داد، قیمت طلا در 2 جلسه گذشته بالا رفت.

طلا دارایی بدون بهره است و هرچه نرخ بهره پایین‌تر باشد، قیمت طلا افزایش می یابد.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار گفت: دلار قوی، تقویت قیمت طلا به علت کاهش سوددهی اوراق قرضه را خنثی می‌کند اما «ترس‌های اقتصادی که به کاهش نرخ بهره منجر خواهد شد می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.»

ارزش اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت درحالی که ارزش دلار 0.7 درصد بالا رفت.

کامرز بانک نیز پیش‌‌بینی خود از قیمت طلا تا پایان سال را به 2 هزار دلار افزایش داد و در این زمینه به بانک‌های گلدمن ساکس، سیتی و ANZ پیوست.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد