پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 اردیبهشت 1400/ بورس منفی می‌ماند؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 اردیبهشت 1400/ بورس منفی می‌ماند؟

امروز 5 اردیبهشت 1400 باز هم بورس روند نزولی خود را ادامه داد و شاخص کل دوباره کاهش ارتفاع را نجربه کرد. فردا بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 5 اردیبهشت 1400 بورس باز هم قرمزپوش بود. رنگی که دیگر چشمان سهامداران به آن عادت کرده است.  

شاخص کل در نهایت با کاهش 9395 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 189 هزار و 946 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با 575 واحد کاهش معادل منفی 0.13 درصد به 428 هزار و 499 واحد رسید.

در پایان دادوستد‌های روز جاری در 134 هزار و 690 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 4 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 15 هزار و 498 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

از 573 نماد حاضر، 15 نماد (3 درصد) در صف خرید و 445 نماد (77 درصد) در صف فروش بودند. با این اوضاع دوباره 510 میلیارد تومان دیگر توسط افراد حقیقی از بورس بیرون کشیده شد.

 
 
بورس فردا چه خواهد شد؟

مریم اعتماد تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت:  به نظر بنده با توجه به تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها نمی‌توان فعلا انتظار بازگشت بازار را داشت و لذا در صورت تداوم این وضعیت، همچنان شاهد روند نزولی قیمت سهام خواهیم بود.

وی افزود: در برهه فعلی سهامداران به دلیل بی اعتمادی نسبت به بازار، برای معاملات خود به تحلیل و مفروضات سهام اهمیتی نمی‌دهند که این موضوع منجر به ضرر بیشتر سهامداران می‌شود.

اعتماد گفت: توصیه می‌کنم افرادی که نقد هستند همچنان نقد بمانند و فعلا تا زمانی که خالص خرید حقیقی‌ها چند روز متوالی مثبت نشود، نقدینگی خود را در بورس نیاورند؛ همچنین در خصوص سهامدارانی که در بازار مانده اند، توصیه می‌کنم سرمایه خود را در سهام کامودیتی صادراتی محور با دیدگاه بلند مدت قرار دهند و از جابه جایی دایم سهام به دلیل نگرانی بپرهیزند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد