ایران در آستانه زمستان سخت؟

ایران در آستانه زمستان سخت؟

در شرایط بحرانی وضع هوای شهرهای مختلف ایران، هشدارهایی درباره وقوع بحران امنیت انرژی در ایران داده می شود.

عصر ایران: مهرماه امسال گزارشی از سوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس قرایت شد که حاوی اخطارهایی نسبت به احتمال وقوع بحران امنیت انرژی در سال های آینده بود.

ناترازی در میزان تولید و مصرف گاز یکی از ابعاد مهم این گزارش بود که مورد تاکید وزیر نفت هم قرار گرفت. وزیر نفت تصریح کرده که در زمستان پیش رو حدود 200 میلیون متر مکعب ناترازی گاز خواهیم داشت.

تولید روزانه گاز در ایران حدود 8500 میلیون متر مکعب است که طبق برنامه ششم توسعه باید به بیش از یک میلیارد متر مکعب می رسید که نرسیده است. کمبود گاز در روزهای سرد سال اتفاق معمولی است که باعث مصرف مازوت در نیروگاه ها می شود و این وضعیت باعث آلودگی هوا در تعدادی از کلانشهرها از جمله تهران، اصفهان، مشهد و البرز و تعدادی از شهرهای کوچک و بزرگ به صورت دوره ای می شود. پیش بینی می شود که زمستان امسال هم بدلیل کمبود گاز تعدادی از نیروگاه ها مازوت بسوزانند که این به معنای افزایش شاخص آلاینده های هواست.

در گزارش ویدیویی پیش رو ضمن اشاره به جایگاه جهانی ایران از لحاظ ذخایر و برداشت گاز به چرایی کمبود برداشت گاز در ایران و احتمال تبدیل ایران از یک کشور صادرکننده گاز به واردکننده پرداخته شده است.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد