بازار nft خار چشم بیت کوین شد

بازار nft خار چشم بیت کوین شد

ظاهرا بیت کوین از چشم رسانه های غربی افتاده ودايم با اخبار ناامید کننده ای بمباران می شود.توصیه مشاوران کاهش سهم بیت...

بر خلاف توسعه و رشد بازار رمز ارزها در کشور که دامنه استفاده آن به مغازه های شهرهای کوچک هم کشیده شده است اما بازار آنها در دوره یک سال گذشته شاهد کاهش زیادی بوده اند. ارزهای دیجیتال اصلی به طور متوسط 15 درصد، بیت کوین 20 درصد در هفته گذشته کاهش یافته است و حتی سکه «دوج کوین» با حمایت میلیاردر معروف آمریکایی «الون ماسک» 10 درصد کاهش یافت.

بیت کوین بالاترین ارزش خود را در تاریخ 19 آبان 1400 (دهم نوامبر 2021) با بیش از 68 هزار دلار ثبت کرد، این ارز دیجیتال در کمتر از یک سال بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. اگر چه در یک خط روند یکساله ارزش آن دچار افت نشده اما اکنون این سوال مطرح می شود که چرا بیت کوین از آبان پارسال به بعد با کاهش شدید مواجه شده و آیا این روند کاهش ادامه دار خواهد بود یا نه! آیا قیمت ها دوباره بالا می رود؟

بازار در ادامه به استناد نکات منتشر شده در رسانه های فوچون، «Fortune»، سی ان ان«CNN» ، تایم «Time» و نیویورک تایمز« New York Times» سعی داریم تا به سيوالات کلیدی بالا پاسخ دهیم . بدیهی است مطالب زیر موضع رسانه تحلیل بازار نبوده و تنها منعکس کننده نظرات است.

نقطه مقاومت قیمت کجاست؟

پس از این که روز دوشنبه بیت کوین برای لحظه ای به زیر 30 هزار دلار سقوط کرد مجددا حرکت افزایشی خود را ادامه داد ودر جریان معاملات دوباره از سطح 31 هزار دلار عبور کرد و روز گذشته باز ناگهان با افتی سریع در حالی که ساعت 15 به وقت تهران خود رابه 31 هزار و 800 دلار نزدیک کرد امابه فاصله کمتر از دوساعت و در ساعت 5.30 بعد از ظهر 29 هزار 420 دلار شد.

برخی ناظران بر این باورند که "نقطه مقاومت قیمت" در اطراف سطح 30 هزار دلار وجود دارد و از این رو بازی های چند روز اخیر تلاش بر بقا و یا جهش دوباره بیت کوین است.

نقطه مقاومت قیمت به این معنی است که قیمت کالا (واحد پول) معمولا از آن نقطه تجاوز نمی کند و با رسیدن به این نقطه روند خرید تغییر و مسیر منحنی نیز تغییر می یابد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد