رسوب 3.5 میلیارد دلار نهاده‌ دامی در گمرک + جدول

رسوب 3.5 میلیارد دلار نهاده‌ دامی در گمرک + جدول

بانک مرکزی تا نیمه تیر حدود 4.6 میلیارد دلار برای واردات نهاده‌های دامی تامین ارز کرده که تاکنون حدود 3.2 میلیارد دلار از این اقلام، از گمرک ترخیص شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تا نیمه تیر امسال، 580 میلیون دلار تامین ارز برای جو، 883 میلیون دلار برای دانه‌های روغنی، 1٫2 میلیارد دلار برای ذرت و 1 میلیارد دلار برای روغن خام از سوی بانک مرکزی انجام شده است.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، بانک مرکزی می‌بایست در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به تامین ارز کالاهای اساسی و دارو به میزان شش میلیارد دلار به نرخ ترجیحی از محل سهمیه ارزی مصوب و اعلام شده از سوی دولت اقدام کند.

سهمیه اعلامی مزبور، شامل 4٫5 میلیارد دلار برای اقلام وارداتی تحت نظر وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، و 1٫5 میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

همچنین به گفته معاون فنی گمرک ایران، تا نیمه تیر امسال، 300 میلیون دلار جو، 537 میلیون دلار دانه‌های روغنی، 889 میلیون دلار ذرت و 875 میلیون دلار نیز روغن خام ترخیص شده است.

از سوی دیگر با وجود تامین ارز 483 میلیون دلاری کنجاله سویا، 327 میلیون دلار از این کالا از گمرک ترخیص شده است. این در حالی است که 700 میلیون دلار کنجاله در بنادر کشر دپو شده است.

به صورت کلی در خصوص جو، ذرت، روغن، دانه‌های روغنی، گندم، کنجاله سویا، مجموعا 4٫6 میلیارد دلار تامین ارز انجام شده که 3٫2 میلیارد دلار از گمرک ترخیص شده است.

همچنین بر اساس اعلام معاون فنی گمرک، مجموع نهاده‌های دامی و گندم رسوبی در بنادر کشور حدود 3٫5 میلیارد دلار است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار بازارها را در سرویس بازار تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد