آخرین افزایش سرمایه‌ها در بازار سهام

آخرین افزایش سرمایه‌ها در بازار سهام

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده تاریخ دهم فروردین سال جاری و صورتجلسه هیات‌مدیره سوم مرداد سال جاری، افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین افزایش سرمایه به مبلغ 720 میلیارد تومان است که معادل 200 درصد می‌شود. سرمایه فعلی شرکت 360 میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه به هزار و 80 میلیارد تومان می‌رسد.

گفتنی است این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است. در حال حاضر ارزش بازاری نماد «کویر» 24 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

«خفولا» در آخرین مرحله افزایش سرمایه

شرکت خدمات فنی فولاد یزد که با نماد «خفولا» در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود، در آخرین مراحل افزایش سرمایه قرار دارد و آگهی افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده است.

این نماد که در روز گذشته به سقف قیمتی روزانه رسید، سرمایه خود را قرار است به 110 میلیارد تومان برساند. مراحل افزایش سرمایه این شرکت از اسفند 97 آغاز شده است و بعد از دوسال در روز گذشته به ثبت رسید. این افزایش سرمایه به مبلغ 50 میلیارد تومان است که معادل 83 درصد می‌شود.

افزایش سرمایه شرکت خدمات فنی فولاد یزد به دو بخش تقسیم می‌شود که 16 میلیارد و 500 تومان از محل سود انباشته است و 33 میلیارد و 500 نیز از محل مازاد تجدید ارزیابی است.

«بنو» به ایستگاه پایانی رسید

شرکت بیمه تجارت نو که با نماد «بنو» در بین فعالان بازار شناخته شده است با عنایت به مجوز افزایش سرمایه در تاریخ آبان 99 و تصمیمات مجمع فوق‌العاده در آذر سال جاری افزایش سرمایه شرکت در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

این افزایش سرمایه قرار است از دو محل سود انباشته و از محل اندوخته باشد. در حال حاضر سرمایه شرکت 157 میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه 91 درصدی که مبلغ 143 میلیارد تومان می‌شود، سرمایه شرکت به 300 میلیارد تومان می‌رسد. قرار بر این است که 118 میلیارد تومان از محل سود انباشته باشد و 25 میلیارد تومان از محل اندوخته باشد. این شرکت 10 هزار میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود.

پیشنهاد هیات‌مدیره «کنور» به مجمع عمومی فوق‌العاده

هیات‌مدیره شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور افزایش سرمایه برای شرکت را در روز گذشته به مجمع فوق‌العاده پیشنهاد داد. پیشنهاد هیات‌‌مدیره افزایش سرمایه 516 درصدی از محل آورده نقدی سهامداران است.

سرمایه فعلی شرکت در حال حاضر 293 میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه هزار و 517 میلیارد تومانی پیشنهاد شده، سرمایه شرکت به هزار و 810 میلیارد تومان می‌رسد. با توجه به قیمت پایانی امروز سهم به مبلغ 4 هزار و 830 تومان و افزایش سرمایه 516 درصدی، قیمت تيوریک سهم (قیمت بعد از انجام افزایش سرمایه، بدون افت یا رشد) به مبلغ 817 تومان می‌رسد.بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

تایید حسابرس برای افزایش سرمایه «تیپیکو»

هیات‌مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در تاریخ مهر 95 افزایش سرمایه را به مجمع فوق‌العاده پیشنهاد داد.

با توجه به گزارش توجیهی شرکت درخصوص افزایش سرمایه در تاریخ 16 اسفند حسابرس افزایش سرمایه 153 درصدی «تیپیکو» را تایید کرد. سرمایه فعلی شرکت 435 میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه 665 میلیارد تومانی سرمایه شرکت به هزار و 100 میلیارد تومان می‌رسد. منبع تامین افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و سایر اندوخته‌ها و سلب حق تقدم است. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت 24 هزار و 833 میلیارد تومان است. مهم‌ترین شرکت‌های بورسی آن عبارتند از: هلدینگ داروپخش، کلرپارس، پارس دارو و تولید مواد اولیه داروپخش. NAV هر سهم تیپیکو 6 هزار و 185 تومان و نسبت P/ NAV روز شرکت 65 درصد است.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار بیشتر را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد