تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد پالایشی | اهداف قیمتی شبندر کجاست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد پالایشی | اهداف قیمتی شبندر کجاست؟

طبق گزارش منتشر شده بر روی سایت کدال، سود شبندر در سال 99 از 2816 ریال به 4089 ریال افزایش یافت. همچنین به لحاظ تکنیکال در بررسی نموداری شبندر متوجه می‌شویم که سهم اخیرا از کف قیمتی خود در 400 تومان برگشته است. شبندر روند صعودی به خود خواهد گرفت؟

به گزارش نبض بورس، شبندر که دو هفته پیش برای برگزاری مجمع فوق العاده در مورد افزایش سرمایه بسته شده بود روز گذشته سود سال 99 را طی یک اطلاعیه افشای اطلاعات گزارش داد. طبق گزارشی که شبندر در سامانه کدال منتشر کرد سود سال 99 شرکت از 2816 ریال به 4089 ریال افزایش یافت.

تحلیل بنیادی شبندر 

شبندر به دلیل افزایش درآمد‌های عملیاتی با توجه به تعدیلات صورت گرفته و کاهش قیمت خوراک و تغییرات نرخ فروش فرآورده‌های اصلی در اسفند ماه و همچنین تعدیل فروش صادراتی سال 1398 سود هر سهم سال 1399 را از 281 تومان به 409 تومان افزایش داد. از نکات مهم اطلاعیه‌ شفاف سازی باید گفت که؛ نرخ نفت سنگین نسبت به صورت‌های مالی سال 98، 14 درصد کاهش داشته است و در نرخ نفت خام فوق سنگین نیز کاهش 39 درصدی مشاهده می‌شود. نرخ فروش فرآورده بنزین نیز رشد 35 درصدی را در تعدیلات انجام گرفته ثبت کرده است.
مجموع تعدیلات صورت گرفته سال 98 برابر با 2 هزار میلیارد تومان و تعدیلات صورت گرفته در فروش سال 99 نیز بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است که به درآمد این شرکت افزوده شده است.

 

روند سود فصلی شبندر به مانند بقیه پالایشگاه‌ها در دو فصل پایانی سال 98 به خاطر همه گیری کرونا و متعاقب آن کاهش قیمت جهانی نفت دچار کاهش محسوس شده بود که این روند از ابتدای امسال به مرور بهبود پیدا کرد. اکنون به نظر می‌رسد که روند عملیاتی شرکت بهبود پیدا کرده است و می‌شود انتظار داشت که سود سال پیش رو نسبت به سال گذشته با رشد همراه شود.

تحلیل تکنیکال شبندر
 
 

در بررسی نموداری شبندر متوجه می‌شویم که سهم اخیرا از کف قیمتی خود در 400 تومان برگشته است و اخیرا موفق به شکست خط روند نزولی خود شده است که اتفاق خوبی محسوب می‌شود. از طرفی دیگر یک روند صعودی در نمودار RSI از یک ماه پیش شکل گرفته است. هدف قیمتی سهم در صورت تثبیت بالای 400 تومان در گام اول بر روی 600 تومان قرار دارد که محل فیبوی 0.23 اصلاح اخیر می‌باشد. حد ضرر سهم نیز طبق این سناریو بر روی 397 تومان قرار دارد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد