رونمایی از اولین وانت برقی تویوتا/ لکسوس فقط خودروی برقی تولید می‌کند؟

رونمایی از اولین وانت برقی تویوتا/ لکسوس فقط خودروی برقی تولید می‌کند؟

کمپانی تویوتا روز سه شنبه از حدود 12 مدل خودرو برقی رونمایی کرد که یک مدل وانت برقی نیز در میان آن‌ها بود. این اقدام بخشی از برنامه 70 میلیارد دلاری تویوتا برای تولید خودروهای برقی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق برنامه کمپانی تویوتا برای رونمایی از وانت برقی خود، روز سه شنبه از ظاهر احتمالی این خودرو رونمایی کرد. طی رویدادی که نمایانگر تلاش این کمپانی برای ورود به دنیای خودروهای برقی بود از بیش از 12 مدل شاسی بلند، سدان و ماشین اسپورت رونمایی کرد.

یکی از این خودروها وانتی بود که از همه آن‌ها جذابتر بود اما هنوز نامگذاری برای آن صورت نگرفته بود.

به نقل از بیزنس اینسایدر، تویوتا هیچ جزيیاتی از این وانت اعم از اندازه، زمان عرضه به بازار یا قیمت آن اعلام نکرده است. اما انتظار می‌رود این خودرو ورژن برقی توندرا باشد که با مدل‌های برقی دیگری همچون فورد F-150 و و شورلت سیلورادو رقابت کند. اما اندازه این وانت بیشتر نزدیک به تویوتا تاکوما خواهد بود.

این حرکت، حرکت هوشمندانه‌ای خواهد بود زیرا تویوتا تاکوما تمامی رقبای خود را در فروش‌های آمریکا از دور خارج می‌کند. درحالی که توندرا به اندازه رقبای خود محبوب نیست. در حال حاضر تنها وانت برقی که قابل خریداری است مدل R1T کمپانی ریویان است.

تویوتا مدل هیبریدی پریوس را حدود 20 سال پیش تولید کرد و در پذیرش تکنولوژی خودروهای برقی مقداری کند بوده است. به عقیده این کمپانی خودروهای هیبریدی(خودرو برقی دوگانه) بهترین راه برای کاهش آلاینده‌های جهانی است. اما بر اساس آنچه روز سه شنبه اتفاق افتاد یعنی معرفی 12 خودروی برقی، به نظر می‌رسد تویوتا در این مورد تجدید نظر کرده است.

این کمپانی برنامه دارد تا سال 2030 تعداد این خودروها را به 30 مدل برساند. این شرکت اعلام کرده که 70 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری می‌کند تا لکسوس را به برندی تبدیل کند که تنها خودروهای برقی تولید می‌کند.

مطالعه بیشتر: تکنولوژی جدید سامسونگ و بی‌ام‌دبلیو / گوگل گلکسی s21 را به سويیچ دیجیتال مجهز کرد
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد