موانع افت قیمت سکه / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز 29 مهر

موانع افت قیمت سکه / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز 29 مهر

قیمت طلا و سکه در بازار دیروز به دنبال افت اونس جهانی و کاهش نسبی قیمت دلار از دیروز عصر روند کاهشی داشت. ادامه راه قیمت طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار چهارشنبه اونس جهانی طلا افت حدود پنج دلاری را ثبت کرد و قیمت دلار نسبت به عصر روز سه‌شنبه حدود 100 تومان کاهش قیمت داشت. کاهش اونس جهانی در کنار از دست رفتن کانال 27 هزار و 400 تومان دلار باعث کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

قیمت طلا 18 عیار در بازار دیروز یک میلیون و 140 هزار تومان را ثبت کرد. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا 11 میلیون و 530 هزار تومان اعلام شد.

برخی از معامله‌گران به دنبال رسیدن سکه به کانال 11 میلیون و 800 تومان برای سودگیری هستند بنابراین حجم تقاضا در بازار سکه کاهش یافته است. با توجه به نوسان‌ نرخ ارز و به دنبال آن قیمت سکه در چند روز گذشته برخی از تحلیل‌گران فنی بازار سکه عقیده دارند تا تثبیت نشدن قیمت دلار نوسان‌ قیمت در بازار سکه ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش تقاضا در بازار وجود ندارد.

یکی از شروط افزایش قیمت سکه افزایش قیمت دلار و افزایش تقاضا در بازار است که این مساله در بازار چند روز گذشته کم‌تر دیده شده است.

یکی از دیگر از موانعی که در بازار سکه وجود دارد افزایش میزان فروش در زمان افزایش قیمت سکه است. دیروز قیمت سکه به مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان نردیک شد و همین موضوع باعث افزایش فروشندگان سکه شد.

مطالعه بیشتر: شرایط نامطمين بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 29 مهر

دنیای اقتصاد نوشت:

موانع افت سکه

قیمت سکه تحت‌تاثیر روند کاهشی قیمت دلار قدری افت کرد، اما افزایش نسبی قیمت‌ها در بازار جهانی و رشد اندک اونس طلا مانع کاهش بیشتر قیمت سکه شد. افزایش ارزش ذاتی سکه، عامل دیگری است که سکه‌بازان را به روند حرکتی این فلز زردرنگ امیدوار کرد و کاهش حباب سکه به این موضوع کمک کرد تا قیمت‌ها طبیعی‌تر و احتمال افت یکباره آن، محدودتر شود. با نزدیک شدن سکه به مرز حساس 11میلیون و 800تومانی، معامله‌گران حساس‌تر شده‌اند و از عقبگرد قیمت‌ها هراس دارند؛ چرا که آخرین بار که این فلز گرانبها به این مرز نزدیک شد، میزان فروش‌ها در بازار بالا رفت و سکه تا محدوده 11میلیون و 600هزار تومان عقب‌نشینی کرد. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی در شرایط نوسانی بازار روز گذشته در سطح 11میلیون و 730 تومان معامله شد.

رشد ملایم طلا

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر افت ملایم ارزش دلار که افزایش بازده اوراق قرضه را جبران کرد، افزایش یافت. بازده اوراق خزانه 10ساله آمریکا روز چهارشنبه به بالاترین حد از بیستم ماه مه صعود کرد و با افزایش هزینه نگهداری طلا، به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد. اما عاملی که بازده بالاتر را جبران کرد، افت ملایم ارزش دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌‌‌تر کرد. به این ترتیب بهای هر اونس (در ساعت 19:30 روز گذشته) به 1784دلار رسید؛ در حالی که این بازار روز سه‌شنبه به دلیل صعود بازده اوراق قرضه، رشد عمده خود را از دست داده بود. طلا اغلب پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی شناخته می‌شود؛ با این حال تعدیل محرک‌های مالی و افزایش نرخ‌های بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالاتر می‌برد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بازارها در دوران دولت ريیسی / کم‌ریسک‌ترین بازار کدام است؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد