مشاغلی که اظهارنامه نداده‌اند، سازمان مالیاتی راسا برآورد می‌کند

مشاغلی که اظهارنامه نداده‌اند، سازمان مالیاتی راسا برآورد می‌کند

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: صاحبان مشاغلی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال‌های 1398 و 1399 را ارايه نکردند، سازمان اقدام به تهیه اظهارنامه برآوردی و صدور برگه ارزیابی مالیاتی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم، اقدام به تولید اظهارنامه‌های برآوردی و صدور برگ ارزیابی مالیاتی برای آن دسته از مودیانی که به تکالیف قانونی خود عمل نکرده و اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال‌های 1397 و 1398 را تسلیم نکرده‌اند، می‌کند.

تولید اظهارنامه برآوردی برای موودیان زیر انجام خواهد شد:

1. صاحبان مشاغلی که در عملکرد سال‌های 1398 و 1399 نسبت به ارايه فرم مربوط به موضوع تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم اقدام، اما مستند به مقررات قانونی و استاد و مدارک واصله مشمول شرایط قانون مندرج در دستورالعمل موضوع تبصره ماده (100) قانون مذکور نبوده‌اند.

2. تمامی مودیانی که اظهارنامه تسلیمی آنها برای عملکرد سال 1399 در اجرای مفاد تبصره 3 ماده 22 آيین‌نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم، مطابق مقررات قانونی نیست. (عدم ارايه ترازنامه یا حساب سود و زیان یا صورت درآمد و هزینه با خلاصه درآمد و هزینه همراه اظهارنامه مالیاتی و یا ابزار مبلغ صفر برای کل مبالغ هر یک از صورت‌های مالی مذکور یا صورت‌های فوق حساب مورد)

3. تمام مودیان دارای فعالیت که از ارايه اظهارنامه مالیاتی برای فعالیت شغلی خود در موعد مقرر قانونی خودداری کرده‌اند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد