صفر تا صد یارانه یک میلیون تومانی!

صفر تا صد یارانه یک میلیون تومانی!

ابراهیم ريیسی در برنامه‌های اقتصادی خود اعلام کرد که به پنج دهک اول یارانه 150 تا 200 هزار تومانی پرداخت می‌کند، طبق وعده دولت قرار بود این یارانه از آذر ماه پرداخت شود. یعنی یک خانواده 5 نفره یک میلیون تومان یارانه دریافت می‌کنند. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزيیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد، اما معاون اقتصادی ريیس چمهور اعلام کرد که در آذر ماه برای مردم خبر‌های خوبی دارد.

خیرگزاری رکنا: ابراهیم ريیسی در برنامه‌های اقتصادی خود اعلام کرد که به پنج دهک اول یارانه 150 تا 200 هزار تومانی پرداخت می‌کند، طبق وعده دولت قرار بود این یارانه از آذر ماه پرداخت شود. یعنی یک خانواده 5 نفره یک میلیون تومان یارانه دریافت می کنند. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزيیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد اما معاون اقتصادی ريیس چمهور اعلام کرد که در آذر ماه برای مردم خبرهای خوبی دارد.

به نظر می‌رسد منظور دولت از خبر خوب، پرداخت یارانه جدید است؛ چرا که از سوی دیگر دولت به دنبال حذف ارز 4200 تومانی است. با حذف کالاها از لیست دلار ترجیحی دولت باید گزینه جایگزین پیشنهاد دهد.

در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار 4200 تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود.

یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال 98 پرداخت می‌شود بین 55 تا 205 هزار تومان است. طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

براساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده‌های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده‌های سه ‌نفره 138 هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوارها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام 35 هزار تومان است.

زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه 1400

پس از پرداخت این یارانه، نوبت به واریز یارانه نقدی است. یارانه نقدی 45 هزار تومانی در روز 20 آذر ماه واریز می‌شود. اما دولت از وعده واریز دیگری در آذر ماه داده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد