طلا رکورد افزایش قیمت را شکست

طلا رکورد افزایش قیمت را شکست

طلا روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار و رسیدن به بزرگترین رشد ماهانه خود در بیش از دو سال گذشته گران شد، در حالی که...

خبرآنلاین: طلا روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار و رسیدن به بزرگترین رشد ماهانه خود در بیش از دو سال گذشته گران شد، در حالی که سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول، ريیس فدرال رزرو آمریکا برای اشاره به افزایش نرخ بهره در آینده بودند.

هر اونس طلا در روز چهارشنبه با 0.7 درصد افزایش به 1761.29 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.7 درصد افزایش به 1760.70 دلار رسید. رشد ماهانهطلا 7.8 درصدی تعیین شده است که بهترین قیمت از ژويیه 2020 بود و پس از یک دوره باخت هفت ماهه رقم خورده‌است.

به طور کلی، سناریو هم برای طلا و هم برای نقره در حال بهبود است. کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر خارجی در Kinesis Money گفت: طلا پس از رشدهای اخیر و بازارها در حالت انتظار و منتظر شفافیت بیشتر از سوی فدرال رزرو و در مرحله تثبیت است.

افزایش قیمت طلا با افت 0.4 درصدی شاخص دلار آمریکا همراه شد.

انتظار می رود که فدرال رزرو پس از چهار افزایش متوالی 75 واحدی، برای مهار تورم، تا حد زیادی 50 واحد افزایش نرخ را ارايه دهد. افزایش کمتر می تواند طلا را به سمت بالاتری سوق دهد.

"اگر پاول موضع جنگ طلبانه داشته باشد، دلار تقویت می شود و طلا پایین تر می رود، احتمالا به سطح 1745 دلار باز می گردد. ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets، گفت: اما اگر مصالحه‌کننده‌تر به نظر برسد، طلا می‌تواند تا سطح 1780 دلار افزایش یابد.

نقره نقطه ای با 1.4 درصد افزایش به 21.55 دلار در هر اونس رسید که در مسیر بهترین رشد ماهانه خود از دسامبر 2020 است.

پلاتین با جهش 1.5 درصدی به 1017.71 دلار رسید که در مسیر رسیدن به بزرگترین رشد ماهانه خود از فوریه 2021 است.

پالادیوم با 3 درصد افزایش به 1887.96 دلار رسید و حدود 2.7 درصد در ماه افزایش یافت.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد