ایلان ماسک: تسلا، هیچ بیت کوینی نفروخته است

ایلان ماسک: تسلا، هیچ بیت کوینی نفروخته است

بازار رمزارزها پس از توییت ایلان ماسک که بطور غیرمستقیم فروش یا برنامه تسلا برای فروش بیت‌ کوین‌ها را تایید می‌کرد، در وضعیت قرمز قرار گرفت. حالا مدیرعامل تسلا برای شفاف‌سازی بیشتر، در توییتی گفته این کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی هیچ بیت کوینی نفروخته است.

دیجیاتو: بازار رمزارزها پس از توییت ایلان ماسک که بطور غیرمستقیم فروش یا برنامه تسلا برای فروش بیت‌ کوین‌ها را تایید می‌کرد، در وضعیت قرمز قرار گرفت. حالا مدیرعامل تسلا برای شفاف‌سازی بیشتر، در توییتی گفته این کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی هیچ بیت کوینی نفروخته است.

در هفته‌های اخیر بازار بیت کوین نوسانات شدیدی داشته که البته دلیل اکثر آن‌ها توییت‌های ماسک و عملکرد تسلا در پذیرش این رمزارز بوده. تسلا چندین ماه پیش 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و باعث افزایش قیمت چشمگیر قیمتش شد.

پس از مدتی این سازنده خودروهای الکتریکی از پذیرش این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت خبر داد که دوباره تاثیر مثبتی روی وضعیت بازار داشت. اما چند روز پیش ایلان ماسک اعلام کرد شرکت تحت مدیریتش بخاطر مصرف بالای سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت کوین، این رمزارز را قبول نمی‌کند. همین گفته بازار رمزارزها را در وضعیت قرمز قرار داد.

اگرچه بازار در روزهای اخیر وضعیت نامناسبی داشته، اما ایلان ماسک چندین ساعت پیش با تایید غیرمستقیم توییتی مبنی بر فروش بیت‌ کوین‌های تسلا، وضعیت را بدتر کرد. این گفته مدیرعامل تسلا توانست قیمت بیت کوین را برای مدتی به کمتر از 43 هزار دلار برساند.

اما حالا ماسک در پاسخ به توییتی که از کاهش 20 درصدی قیمت بیت کوین پس از توییت اولیه مدیرعامل تسلا خبر می‌داد، گفته این کمپانی هیچ کدام از بیت کوین‌هایش را نفروخته است.

اگرچه چنین گفته‌ای یکم وضعیت بازار را بهبود داده، اما باید دید در آینده ایلان ماسک و تسلا چه برنامه‌ای برای رمزارزها دارند. شاید توییت ماسک به این دلیل باشد که قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند و سپس تسلا بیت کوین‌هایش را بفروشد. در حال حاضر نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد و زمان همه چیز را مشخص می‌کند، با این حال ماسک احتمالا در آینده با توییت‌هایش دوباره بازار را دستخوش تغییر می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد