کمک جو بایدن به صنعت خودروسازی برقی در آمریکا

کمک جو بایدن به صنعت خودروسازی برقی در آمریکا

جو بایدن روز چهارشنبه از کارخانه صفر جنرال موتورز آمریکا که یکی از پیشتازان صنعت خودروسازی برقی بوده است بازدید کرد. دولت او قصد کمک به پیشرفت صنایع قدیمی‌تر را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارخانه صفر جنرال موتورز آمریکا، در خط مقدم جنگی در مقابل قدیمی شدن قرار دارد.

این کمپانی، در برابر خود کارخانه‌های متحد شده و واحدهای صنعتی مستقل را که کمپانی‌های جوان خودروهای برقی آن‌ها را اداره می‌کنند، می‌بیند.

اما به نظر می‌رسد دولت جو بایدن قصد دارد به بخش قدیمی‌تر صنعت خودروسازی آمریکا کمک کند.

مطالعه بیشتر: رونمایی از خودروی برقی جدید نیسان / نیسان آریا چقدر قیمت دارد؟
کمک‌های چند میلیارد دلاری

بازدید جو بایدن از کارخانه صفر جنرال موتورز از طرح‌های دولت او برای کمک‌های چند میلیارد دلاری به کارخانه‌های قدیمی‌تر خودروسازی و جوامع مرکزی وابسته خبر می‌دهد.

دولت بایدن و دموکرات‌های کنگره، طرح وقفه مالیاتی 50 میلیارد دلاری را در این زمینه پیشنهاد داده‌اند.

هدف از این طرح، تشویق آژانس‌های دولتی به خریداری خودروهای برقی، وام به منظور مجهز کردن دوباره کارخانه‌ها و کمک به جامعه واحدهای صنعتی خودروساز است.

طبق گفته رویترز، این میزان جدا از میلیاردها دلار یارانه جدیدی است که برای افزایش فروش ماشین‌های الکتریکی در نظر گرفته شده است.

از جمله این یارانه‌ها می‌توان به اختصاص 30 درصدی اعتبار مالیاتی برای ماشین‌های الکتریکی تجاری اشاره کرد.

مقاومت سنا در برابر حمایت از خریداران

به نظر می‌رسد طرح اختصاص 12 هزار دلاری اعتبار مالیاتی به خریداران خودروهای برقی ساخته شده توسط کارگران اتحادیه ایالات متحده آمریکا، هنوز رای کافی برای عبور از مجلس سنا به دست نیاورده است.

برنامه بهینه‌سازی بایدن سه و نیم میلیارد دلار را به تبدیل کارخانه‌های امریکا برای تولید خودروهای برقی یا بنزینی اختصاص می‌دهد.

خودروسازان همچنین می‌توانند از وام سه میلیارد دلاری برای تولید خودروهایی که از تکنولوژی انرژی پیشرفته استفاده می‌کنند؛ بهره‌مند شوند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد