افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است؟

افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هرگونه افزایش نرخ بلیت هواپیما قبل از طی شدن فرآیند بررسی قیمت تمام شده هر ساعت-صندلی فوق فاقد وجاهت قانونی بوده و با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال افزایش 40 درصدی سقف نرخ بلیط پرواز‌های داخلی از تاریخ 1400/03/22 و دستور وزیر راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد گزارشی از بهای تمام شده هر ساعت-صندلی به تفکیک ناوگان فعال در کشور به‌همراه مستندات مربوط به اقلام آماری خود را به این سازمان ارسال کنند.

وی افزود: در این نامه آمده است با توجه به دستور مقام عالی وزارت مبنی بر لزوم بررسی پیشنهاد شرکت‌های هواپیمایی توسط این سازمان و ارايه در جلسه آتی شورایعالی هواپیمایی کشوری با حضور ایشان، مقتضی است برآورد بهای تمام شده هر ساعت-صندلی به تفکیک ناوگان فعال در کشور و به‌همراه مستندات مربوط به اقلام آماری ارايه شده با قید فوریت جهت بررسی و انجام اقدامات لازم بمنظور طرح در جلسه آتی شورایعالی هواپیمایی کشوری به این سازمان ارسال شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش نرخ قبل از طی شدن فرآیند فوق از نظر این سازمان فاقد وجاهت قانونی بوده و با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برابر قانون و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد