دلار در محاصره اخبار مذاکرات / سیگنال مهم عربستان و واکنش احتمالی دلار

دلار در محاصره اخبار مذاکرات / سیگنال مهم عربستان و واکنش احتمالی دلار

پس از اخبار متعدد از بهبود احتمالی روابط خارجی ایران، این بار اعلام شده وزیر خارجه سعودی گفته که ریاض در مورد تهران با واشنگتن گفتگو خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از اخبار متعدد از بهبود احتمالی روابط خارجی ایران، این بار اعلام شده وزیر خارجه سعودی گفته که ریاض در مورد تهران با واشنگتن گفتگو خواهد کرد.

طبق گزارش فارس، «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش پرونده هسته‌ای ایران و چالشهای دیگر را با دولت جدید آمریکا بررسی خواهد کرد.

شبکه سعودی العربیه به نقل از وزیر خارجه سعودی جمعه شب گزارش داد که او گفته است اظهارات مقامات دولت جو بایدن در مورد ایران تاکیدی است بر اینکه او به دنبال تحقق امنیت در منطقه است.

پیش از این، روسای جمهور فرانسه و آمریکا نیز در مذاکرات خود به مساله ایران پرداخته بودند.

همچنین هفته گذشته سفیر آمریکا در عراق مدعی شد که واشنگتن در راستای حل اختلافات با ایران از طریق دیپلماسی تلاش می‌کند.

مهرداد عمادی، کارشناس روابط خارجی نیز درباره احتمال مذاکره ایران و آمریکا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: شما هیچ وقت یکباره به این مذاکرات بر نمی‌گردید. پیش از بازگشت تماس‌هایی هست که به آن تماس‌ها، گفتگوهای آماده‌سازی می‌گویند.

همچنین هفته گذشته ایسنا به نقل از یو اس‌ نیوز گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا روز چهارشنبه اشاره کرده دولت بایدن مشتاق است که ایران به پیروی از توافق هسته‌ای سال 2015 که ترامپ در سال 2018 از آن خارج شده بود، بازگردد.

آیا دلار به حجم انبوهی از اخبار سیاسی چند روز اخیر واکنش نشان خواهد داد؟

آخرین نرخ‌ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد