کم شدن ریسک کاهش قیمت سهام

کم شدن ریسک کاهش قیمت سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: اعمال دامنه نوسان نامتقارن در مقطع فعلی به بازار کمک و ریسک کاهش قیمت سهام‌هایی که زیر ارزش ذاتی هستند را کم می‌کند و سهامداری می‌تواند جایگزین نوسانگیری شود.

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بازار به این قطعیت رسیده که قیمت دلار پایین نخواهد آمد و برگشت به برجام در کوتاه مدت صورت نمی گیرد و تا شهریور سال آینده در بلاتکلیفی خواهد ماند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین بازار یک تورم انتظاری دیگری برای خود متصور است بنابراین پارک پول نقد بدون نگرانی نمی‌تواند ادامه دار باشد.

وی گفت: بیش از 20 تا 25 هزار میلیارد تومان پول پارک شده در بازار وجود دارد که در مرحله اول می‌تواند وارد بازار شود، با توجه به گزارشات مثبت شرکت ها، قیمت‌ها بسیار جذاب است و در این قیمت‌ها سهامداران نباید نگرانی داشته باشند.

اشتیاقی بیان کرد: اعمال دامنه نوسان نامتقارن در مقطع فعلی به بازار کمک و ریسک کاهش قیمت سهام‌هایی که زیر ارزش ذاتی هستند را کم می‌کند و سهامداری می‌تواند جایگزین نوسانگیری شود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این موضوع موجب می‌شود افراد عادی که وارد بازار شدند نگرانی بابت کاهش قیمت سهام نداشته باشند و بی دلیل در صف فروش قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: همزمان با اعمال دامنه نامتقارن باید یک پول پارک شده از قبل وجود داشته باشد و تا شاخص یک میلیون و 400 هزار واحد اگر صف فروشی شکل گرفت، این صف را جمع کند.

اشتیاقی تاکید کرد: اگر پول پارک شده‌ای نباشد که صف‌های فروش را جمع کند، صف فروش می‌توانند دو برابر گذشته شود، اما اگر صف‌ها جمع شود فروشندگان این ترس را خواهند داشت که در صورت فروش باید 6 درصد بیشتر برای خرید روی قیمت قرار دهند بنابراین اگر صف‌ها جمع شود بسیاری از افراد به دلیل متضرر شدن وارد صف فروش نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:

از بین رفتن تعادل بازار با تامین مالی دولت

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد