سکه بالای 11 میلیون ماند / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در امروز

سکه بالای 11 میلیون ماند / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در امروز

دیروز سکه توانست خود را بالای مرز 11 میلیون تومانی نگه دارد و با 30 هزار تومان رشد به بهای 11 میلیون و 40 هزار تومان برسد. با ثبت این رشد،‌ بازدهی سالانه سکه به بیش از 83 درصد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، سکه با این میزان بازدهی نشان داد که سال بهتری نسبت به دلار داشته است اما در مقایسه با مسکن و بورس میزان بازدهی کمتری را ثبت کرده است. در همین حال ممکن است در روز پایانی بازار طی سال 99 چه روندی در پیش گرفته شود؟ آخرین قیمت طلا نیز گرمی یک میلیون و 76 هزار تومان ثبت شده است.

رشد روزهای آخر اسفندماه سکه‌بازان را به روند افزایشی در سال 1400 امیدوار کرده است. با این حال، در صورتی که اتفاقی رخ دهد و بخشی از تحریم‌ها لغو شوند، احتمال نزول سکه تا زیر 10میلیون تومان وجود خواهد داشت.

دنیای اقتصاد در این مورد نوشته است: به گفته فعالان، یکی از دلایلی که موجب شد، قیمت سکه در سال 99 افزایش معنادارتری را نسبت به دلار تجربه کند،‌ افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در آخرین روزهای سال قبل در کانال هزار و 500 دلاری معامله می‌شد،‌ ولی در اواخر سال جاری بالای مرز هزار و 700 دلار آرام گرفت. صعود 200 دلاری اونس طلا موجب شد که در سال 99، سکه‌بازان سود بیشتری را نسبت به بازیگران دلار به دست بیاورند.

سال 98 نیز رشد سکه از دلار بیشتر بود ولی در آن زمان تنها 7 درصد بین بازدهی دو دارایی فاصله وجود داشت. سکه در حدود 29 درصد در سال 98 رشد کرد‌، حال آنکه افزایش دلار در محدوده 22 درصدی قرار داشت.

اما در بازار جهانی طلا چه خبر است؟

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم‌انداز تورم بالاتر، به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد اما در ادامه روز سیر کاهشی گرفت. بهای هر اونس طلا درساعت 19 به وقت تهران به 1730 دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا برای چهارمین روز متوالی تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه افزایش یافت و روند نزولی طلا را شدت بخشید .به نظر می‌رسد طلا با وجود بالا رفتن بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا، حامیان دیگری پیدا کرده و نقش آن به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم دوباره احیا شده و از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است. سرمایه‌گذاران طلا را پناهگاهی در برابر تورم می‌دانندکه می‌تواند در نتیجه اقدامات محرک مالی اخیر ایجاد شود اما رشد بازده اوراق قرضه از جذابیت سرمایه‌گذاری در اونس طلا کم می‌کند.

آخرین قیمت دلار را هم در گزارش قیمت دلار امروز 28 اسفند 99 مشاهده کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد