تلاشگران ذوب آهن اصفهان با عزم جهادی در سنگر تولید حضور فعال دارند

تلاشگران ذوب آهن اصفهان با عزم جهادی در سنگر تولید حضور فعال دارند

مراسم فرهنگی، رزمی گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان 31 شهریورماه همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز، مراسم فرهنگی، رزمی گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان 31 شهریورماه همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری رشادت‌ها و حماسه‌های شهدا، رزمندگان و سایر ایثارگران و خانواده‌های شان در سال‌های دفاع مقدس و همچنین ارج نهادن به فداکاری‌های شهدای مدافع حرم و امنیت و شهدای سلامت برگزار شد.


  • بیشتر بخوانید:   ذوب آهن اصفهان برنده تندیس طلایی و گواهینامه برند سبز شد

در این مراسم که همچون سال‌های گذشته به همت ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان و با محوریت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در محوطه یادمان شهدای گمنام شرکت برگزار شد، جمعی از فرماندهان نظامی وانتظامی استان، روحانیون و مسيولین نهاد‌های دولتی شهرستان لنجان، مدیران، بسیجیان و سایرکارکنان و مجاهدان جبهه صنعت و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی به اجرا درآمد و تعدادی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و جبهه سلامت و درمان منطقه مورد تقدیر قرار گرفتند.

دفاع مقدس در ایران اسلامی با فرهنگ حسینی پیوند خورده است

سردار سرتیپ نیلفروشان معاون عملیات فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور روز‌های جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت است. در سال جاری نیز این هفته با اربعین حسینی همراه شده و به ما و نسل‌های بعدی پیام می‌دهد که دفاع مقدس در ایران اسلامی با فرهنگ حسینی پیوند خورده است.

وی افزود: تمام مردم وکارکنان کارخانه‌هایی مانند ذوب آهن اصفهان نیز با ایثارگری و تقدیم شهدای بزرگوار توطيه دشمن را خنثی کردند. پیشرفت‌های فنی و موشکی کشور در حال حاضر نیز از تجربیات دفاع مقدس و فعالیت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حسن تهرانی مقدم است.

سردار سرتیپ نیلفروشان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، فرمانده گردان امام حسین (ع) لشگر نجف بودم، بسیاری از نیرو‌های گردان که امروز در جبهه صنعت حضور فعال دارند را امروز در این مراسم ملاقات کردم. نفراتی که زمان جنگ دوشادوش هم خط‌های دشمن را می‌شکستند و پیروزی‌های بزرگی را برای این نظام به ارمغان آوردند. همچنین شهدایی که جزء همرزمان من در میدان‌های مختلف بودند، فرزندانشان در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: امروز به این صنعت داخلی افتخار کردم، زیرا نیرو‌های انقلابی، مومن و ایثارگر و مدیریت مجموعه با عزم جهادی در سنگر تولید حضور فعال دارند.

فرمانده عملیات سپاه پاسداران تصریح کرد:جنگ سخت امروز به جنگ نرم تبدیل شده که محور آن جنگ اقتصادی است و این‌ها رزمندگان و مجاهدان جبهه انقلاب هستند که در این صنعت نقش آفرین هستند.

همچنین در این مراسم، منصور یزدی‌زاده در سخنانی به ذکر یاد و خاطره شهدای سال‌های دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت کشور و 290 شهید ذوب آهن پرداخت.

وی افزود: تمام موفقیت‌ها و هرآن چه که در کشور داریم مدیون حماسه آفرینی‌های رزمندگان؛ شهدا و ایثارگران و خانواد‌های محترم شان و یادگار دفاع مقدس است. تمام تلاش و افتخار امروز ما نیز توسعه محصولات فولادی و خودکفایی اقتصادی کشور است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به نقش ذوب آهن در دفاع مقدس و حماسه‌های رزمندگان آن و تداوم این فعالیت‌ها در زمان حاضر افزود: ما در جهت پیشرفت در جبهه صنعت و تولید تلاش کرده و به عنوان مثال تولید ریل مورد نیاز 6 محور در کشور توسط این شرکت طراحی و تولید شده است. در این زمینه در سال 1399 به میزان 700 کیلومتر ریل گزاری در کشور با محصولات ذوب آهن انجام شده است.

خاطره گویی در مورد سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

در این مراسم سردار ایرانمنش از همراهان سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرات خود در مورد زندگی و رزم این شهید عزیز را بیان کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی سیر و سلوک اخلاقی و معرفتی را در جنگ طی کرده بود و در تمام زمینه‌ها از رزم تا تمامی امور زندگی نمونه بود. او خستگی را خسته کرده بود و شهادتش موجب بیداری جوانان شد.

تقدیر از خانواده‌های شهدا و رزمندگان

در ادامه این مراسم از خانواده‌های شهدا و رزمندگان جبهه‌های مختلف تقدیر و لوح‌های یادبود و هدایایی به آن‌ها تقدیم شد که اسامی آن‌ها بدین شرح است:

1- خانواده شهید حسین پور جعفری از محافظان سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

2- خانواده شهید مهندس حمزه نعمتی از شهدای شهر چرمهین

3- خانواده شهید سلامت علی منصوری

4- رزمنده دفاع مقدس و تلاشگر جبهه تولید مهندس همایون صمیمی مدیر کوره بلند ذوب اهن اصفهان

همچنین شرکت کنندگان مراسم هفته دفاع مقدس برسر مزار دو شهید گمنام آرمیده در شرکت در محل یادمان شهدا حاضر شده و ضمن قرايت فاتحه، گلباران نمودن مزار‌ها و اجرای مارش نظامی به تجدیدپیمان با شهدا پرداختند.

گفتنی است، در این مراسم گروه هنری شهر آشوب شهر بروجرد سیر زندگی یک شهید غواص عملیات کربلای 4 را به نمایش گذاشتند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد