هر بشکه نفت 63 دلار شد

هر بشکه نفت 63 دلار شد

قیمت نفت در معاملات امروز یک درصد کاهش یافت و بشکه‌ای 63.03 دلار فروخته شد.
خبرگزاری فارس: قیمت نفت در معاملات امروز یک درصد کاهش یافت و بشکه‌ای 63.03 دلار فروخته شد.
 
به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی‌ها در مورد زمان بر بودن از سرگیری فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا پس از سرمای بی سابقه در جنوب آمریکا که سبب کاهش تقاضا شد و درحالی که انتظار می‌رود، اوپک پلاس عرضه خود را افزایش دهد، قیمت نفت در معاملات امروز یک درصد کاهش یافت و به روند کاهشی شب پیش ادامه داد.  
 
هر بشکه نفت برنت با 90 سنت کاهش 63.03 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.09 دلار کاهش 59.43 دلار فروخته شد.
 
به دنبال سرمای بی سابقه در ایالت های جنوبی آمریکا، هر دو شاخص نفتی در روز پنج شنبه به بالاترین قیمت 13 ماه گذشته رسیدند. در عین حال، بر اساس برآورد تحلیلگران، سرمای هوا، یک سوم تولید نفت خام آمریکا را متوقف کرده و اکنون توجه ها به تاثیرات این سامانه هوایی بر پالایشگاه ها معطوف شده است.
 
بخش تحقیقات ANZ  در یادداشتی نوشت، هر چند که تولید نفت آمریکا در حال حاضر روزانه حدود 3.5 میلیون بشکه کاهش یافته است، اما عدم خرید نفت از سوی پالایشگاه های تگزاس احتمال به افزایش سطح ذخایر نفت در هفته‌های آتی منجر خواهد شد.
 
تحلیلگران بانک سیتی هم در یادداشتی خاطرنشان کردند احتمال دارد، برخی از پالایشگاه های آمریکا تعمیرات خود را که در فصل بهار انجام می‌دادند، یک ماه جلو بیندازند که این امر خود کاهش تقاضای روزانه 500 هزار بشکه نفت را به دنبال دارد.
 
از طرفی توجه ها به سوی افزایش عرضه از سوی اوپک پلاس هم معطوف شده است، زیرا منابع آگاه گفته‌اند تولیدکنندگان این گروه امکان دارد، پس از ماه آوریل افزایش تولید داشته باشند، چراکه قیمت‌ها بهبود یافته است.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد