نخستین محصول تولید انبوه واکسن کرونای کووایران برکت رونمایی شد

نخستین محصول تولید انبوه واکسن کرونای کووایران برکت رونمایی شد

صبح امروز سه‌شنبه نخستین محصول تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا ساخت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با نام کوو ایران برکت در فاز یک کارخانه تولید واکسن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، به نقل از مهر، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعد از عبور از مرحله نیمه‌صنعتی، وارد مرحله تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت شد و بر اساس اقدامات برای راه‌اندازی دو خط صنعتی صورت گرفت که خط اول تولید آماده شده و خط دوم هم در حال آماده شدن است.

با راه‌اندازی این دو خط تولید تا پایان شهریور ماه جاری امکان تولید ماهانه 20 میلیون دوز واکسن ایران برکت وجود خواهد داشت.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کوو ایران برکت» در نهم دی ماه) سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری ريیس جمهور روی سه داوطلب شروع شد.

تزریق نخستین مرحله این واکسن بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و 56 داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن نیز 30 بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

فاز دوم این واکسن نیز از اواخر اسفند ماه سال گذشته شروع و تست بر روزی 280 داوطلب انجام شد.

مطالعات بالینی مرحله سوم نیز پنجم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و در مراسم آغاز این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و ريیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد