اصلاح و افزایش قیمت چغندرقند متناسب با سیر صعودی هزینه‌های تولید

اصلاح و افزایش قیمت چغندرقند متناسب با سیر صعودی هزینه‌های تولید

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ در تلاشیم تا در صورت اصلاح قیمت شکر، قیمت چغندرقند را نیز متناسب با سیر...

به گزارش خبرگزاری برنا، پیمان حصادی مجری طرح گیاهان قندی ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری، اصلاح و افزایش قیمت چغندرقند در این مقطع حساس تصریح کرد:‌ در پی افزایش هزینه‌های تولید و متعاقب پیگیری‌های صورت گرفته، همچنین درخواست‌های مکرر کشاورزان و چغندرکاران مبنی بر ضرورت افزایش قیمت چغندرقند، در تلاش هستیم تا در صورت اصلاح قیمت شکر، قیمت چغندرقند را نیز متناسب با سیر صعودی هزینه‌های تولید و بالا رفتن قیمت سایر محصولات رقیب اصلاح و افزایش دهیم.

وی بر نقش و جایگاه تولید داخلی شکر در ارتقای امنیت غذایی و ممانعت از خروج ارز از کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و اقدامات به عمل آمده قیمت شکر و متعاقب آن قیمت چغندرقند متناسب با قیمت تمام شده آن اصلاح و افزایش می‌یابد تا در سال آینده کشاورزان و پیمانکاران چغندرقند در صورت کشت این محصول متضرر نشده و نسبت به کشت سایر محصولات از حاشیه سود مناسبی هم برخوردار شوند.

حصادی در خصوص سطح زیر کشت و میزان تولید چغندرقند بهاره و پاییزه گفت: امسال بیش از 92 هزار هکتار چغندرقند بهاره در کشور کشت و از این سطح بیش از 5370 هزار تن چغندرقند تولید شد، همچنین بیش از 21 هزار هکتار چغندرقند پاییزه کشت و بیش از 1440 هزار تن چغندرقند تولید و جهت فرآوری و استحصال شکر به کارخانه‌های قند سراسر کشور تحویل شد.

مجری طرح گیاهان قندی خاطرنشان کرد: در سال جاری از سطح تقریبی حدود 85 هزار هکتار نیشکر قابل برداشت تاکنون نزدیک به 4 میلیون تن نی برداشت شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت این مقدار به حدود 5.5 میلیون تن افزایش یابد.

به گفته وی، در سال جاری در مجموع چغندری و نیشکری حدود 1.5 میلیون تن شکر نیز در داخل کشور تولید و عرضه شده است.

حصادی اظهار امیدواری کرد؛ با اصلاح قیمت شکر و چغندرقند در سال زراعی جاری بیش از 114 هزار هکتار چغندرقند بهاره و پاییزه در کشور کشت و با احتساب نیشکر قابل برداشت بیش از 1.5 میلیون تن شکر در کشور تولید شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد