پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 27 مرداد + آخرین قیمت طلا

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 27 مرداد + آخرین قیمت طلا

قیمت هر گرم طلای 18 عیار روز سه شنبه 26 مرداد با سه هزار و 900 تومان کاهش، 1,144,900 معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی کاهش یافت. به گفته کارشناسان این کاهش تحت تاثیر دلار قوی بود که تقاضا برای خرید دارایی امن به دلیل شیوع کرونا را تحت الشعاع قرار داد.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه 26 مرداد با سه هزار و 900 تومان کاهش، 1,144,900 معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، سکه همراه با رشد نرخ دلار، وارد کانال 12 میلیون تومان شد. در نقاط مقاومتی معامله‌گران برای کسب سود، شروع به فروش خریدهای قبلی می‌کنند. اگر برخلاف این برای بازار سکه بیفتد و در این نقطه حمایت شکل بگیرد و بالای این نرخ تثبیت شود، امکان ورود سکه به کانال‌های جدید را مهیا می‌کند.

اقتصادنیوز نوشت:

مسیر بازار سکه در هفته نیمه تعطیل

از لحاظ بنیادی قیمت سکه تحت دو عامل است، نرخ دلار در بازار و دوم قیمت طلای جهانی. هفته گذشته قیمت طلای جهانی ریزش کرد و در بازار داخل برخلاف اونس جهانی، دلار وارد کانال جدید شد. سکه‌بازان در مقابل ریزش طلا مقاومت نشان دادند.

برهمین اساس حباب این فلز گرانبها به بالای 5 درصد رسیده بود چرا که ارزش ذاتی آن پایینتر از ارزش بازای آن بود. انتهای هفته انس جهانی شروع به حرکت صعودی کرد و نرخ سکه نیز مرز مهم 11 میلیون را در بازار شکست. باتوجه به تغییر انتظارات در بازار دلار، به تبع آن تقاضا برای سکه نیز بالا رفت و حباب آن در این هفته نیز بالای 5 درصد قرار داشت.

با صعود دلار در دو روز ابتدایی هفته و قرارگرفتن آن پشت کانال 27 هزار تومان، سکه نیز رشد کرد و به پشت کانال 12 میلیون تومان رسید. با بسته بودن طلافروشی‌ها بدلیل شرایط کرونایی، تقاضای خاصی در بازار وجود نداشت و نرخ مانند روز گذشته پشت کانال 12 میلیون تومان قرار داشت.

بر اساس گفته‌های معامله‌گران فنی، سطح 12 میلیون و 12 میلیون و 200 هزار تومان برای سکه نقطه مقاومتی مهمی است.

از اوایل تیر ماه روند صعودی بازار ارز شروع شد و از آن زمان تا کنون دلار از کانال 23 به مرز 27 هزار تومان رسیده؛ اگرچه در ابتدا بازار طلا واکنشی به این روند صعودی نشان نداد اما از هفته گذشته قیمت طلا و سکه هم وارد فاز افزایشی شد.

درحالی‌که اواسط هفته گذشته اونس جهانی با افت 90 دلاری به محدوده 1670دلار رسیده بود اما این عامل نتوانست قیمت طلا و سکه را کاهش دهد؛ البته گفتنی است که اونس بعد از این سقوط یکباره مجددا افزایش یافت و از آنجا که روند دلار هم صعودی بود قیمت طلا و سکه ارزان نشد.

در این میان تقاضا به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر روند بازار طلا هم طی این هفته در تغییر قیمت‌ها نقش داشته است؛ به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، طی چند روز گذشته برخلاف پیش‌بینی‌ها تقاضا برای سکه با هدف سرمایه‌گذاری بالا رفته و این موضوع باعث شده حباب سکه به حدود 700 هزار تومان برسد.(اقتصاد آنلاین)

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد