شاخص کل بورس 2.5 واحد رشد کرد

شاخص کل بورس 2.5 واحد رشد کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی، اقبال فعالان بازار سرمایه به سمت نماد‌های بزرگ افزایش پیدا کرده است.

آقای دارابی گفت: بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با خرید ارز اسکناس صادرکنندگان با نرخ توافقی و عرضه نامحدود از سوی صرافی‌ها باعث شد تا امروز، اقبال فعالان بازار به سمت سهام‌ها به خصوص شرکت‌های بزرگ که عموما صادرات محور هستند، باشد.

کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در دوماه ابتدایی امسال، به دلیل اختلاف نرخ بازار آزاد و نیما، بنگاه‌ها هیچ انگیزه‌ای برای فروش ارز خود نداشتند و در صورت فروش، حدود 20 درصد جریمه می‌شدند؛ از طرفی هم به دلیل اینکه شرکت‌ها گزارش شفافی نمی‌دادند، سهامدار‌ان نیز سرمایه گذاری نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید

  •  شاخص کل بورس با رشد 39 هزار واحدی در مدار صعودی قرار گرفت

به گفته او، با این بخشنامه بانک مرکزی حرکت به سمت نماد‌های بزرگ به خصوص گروه‌هایی مثل پتروشیمی، فولادی‌ها و معدنی‌ها افزایش پیدا کرده؛ امروز شاخص کل حدود 2.5 واحد افزایش پیدا کرد و شاخص هم وزن هم 1.8 درصد رشد داشت. اکنون بازار نسبت به قیمت گذاری دستوری حساس شده و از سوی دیگر، توقف عرضه خودرو در بورس کالا هم بی تاثیر نبوده است.

امروز شاخص کل بورس با رشد 39 هزار واحدی بر روی پله یک میلیون و 571 هزار واحد متوقف شد. این شاخص در هفته معاملاتی گذشته، بدون تغییر چشمگیر یا منفی به کار خود پایان داد و نسبت به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد بی تفاوت بود، اما از دیروز، مجددا وارد مدار صعودی شده است.

دیروز بانک مرکزی به صرافی‌ها اجازه داد، ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند. همچنین آقای صالح آبادی ريیس کل بانک مرکزی بعد از نشست با صرافان، از افزایش عرضه ارز در صرافی‌ها خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد