میزان خرید مردم کم شد | تولیدکنندگان نگران شدند

میزان خرید مردم کم شد | تولیدکنندگان نگران شدند

ريیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: با آزادسازی قیمت‌ها و به تبع آن افزایش قیمت‌ها مصرف کالاهای اساسی از جمله تخم‌مرغ کاهش یافته‌است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمید کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا حذف ارز ترجیحی به نفع صنعت طیور بوده است یا به ضرر آن، گفت: ارز 4200 تومانی اشتباه بزرگی بود که از سه سال گذشته گرفتاری‌های بسیاری برای صنعت دام و طیور کشور ایجاد کرد و تبعات بسیاری به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ترجیحی منجر به افزایش مصرف کالاها شده بود، گفت: با آزادسازی قیمت‌ها و به تبع آن افزایش قیمت‌ها مصرف کالاهای اساسی کاهش یافته‌ است. زیرا بر اساس ارز ترجیحی برنامه‌ریزی تولید آنها صورت گرفته بود. اگر چه قیمت محصولات هنوز به قیمت واقعی تولیده شده آنها نرسیده است.

ريیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ها به کیلویی 22 هزار تومان و هر شانه به  44 هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: حذف ارز 4200 تومانی اقدام بسیار عاقلانه‌ای بود، ولی باید پیش از این طرح تدابیری برای حمایت از تولیدکنندگان و پایداری تولید اتخاذ می شد.

کاشانی در ادامه گفت: سرمایه در گردش مرغداری‌ها باید افزایش یابد. اگر سرمایه در گردش تامین نشود و شرکت پشتیبانی امور دام نیز خرید حمایتی تخم مرغ انجام ندهد مقداری از تولید را از دست خواهیم داد و قیمت تخم مرغ افزایش خواهد داشت.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد