پیش‌بینی بورس امروز 12 خرداد 1400

پیش‌بینی بورس امروز 12 خرداد 1400

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ جریان نقدینگی در بازار سرمایه خوب نیست و نقطه روشنی برای بالا رفتن حجم معاملات و در نتیجه افزایش ارزش معاملات وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار در شرایط فعلی مردد است. دیروز و روز دوشنبه فشار فروش به دلیل روند مثبت روزهای قبل بوده است زیرا افراد به محض آنکه فرصت خروج را پیدا کردند اقدام به فروش سهام‌های خود کردند تا تامین وجه نقد کنند از طرف دیگر به دلیل تعطیلی‌های پیش‌ رو افراد به تعدیل و سبک کردن پرتفوی خود در دو روز گذشته کرده‌اند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: جریان نقدینگی در بازار خوب نیست روزهای گذشته تزریق و جریان نقدینگی به بازار نسبتا وضعیت خوب و مناسبی را داشت اما به طور کلی معاملات پر حجمی را در بازار شاهد نیستیم.

وی درخصوص برگزاری جلسات میان سیاست‌گذاران بازار سرمایه و دولت گفت: در حال حاضر به دلیل فضای انتخاباتی و مشخص نبودن تصمصمیات اقتصادی دولت بعد جلساتی درباره بازار برگزار نمی‌شود اما اگر جلساتی هم برگزار شود چون به نتیجه‌ای نمی‌رسد بهتر اس تکه تشکیل نشود زیرا نه تنها تاثیری در روند بازار ندارند بلکه به تغییر جهت آن هم کمک می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:

بازار سهام به کدام سو می‌رود؟

بورس روزهای رخوت را پشت‌سر می‌گذارد. تداوم افت قیمت سهام و صف‌های سنگین فروش اگرچه تصور خروج سریع این بازار از رکود را اندکی دور از انتظار کرده، اما محرک‌هایی نظیر شرایط مساعد بازارهای جهانی و وعده‌های انتخاباتی تورمی نیز تقاضا را تحریک کرده است. از این رو‌ انتظار قرار گرفتن بازار در یک روند خنثی و نوسانی به امری محتمل بدل شده است.

روز گذشته شاخص بورس کاهشی اندک را شاهد بود و این نماگر افتی 47/ 0 درصدی را تجربه کرد. به موازات این رویداد خروج پول حقیقی نسبت به روز دوشنبه شدت گرفت و به حدود 209 میلیارد تومان رسید. افت میانگین قیمت‌ها و بیشتر بودن تعداد صف‌های فروش نسبت به خرید، تصور خروج سریع بورس از رکود را اندکی دور از انتظار کرده است، با این حال در نظر گرفتن عواملی نظیر وعده‌های انتخاباتی، در کنار وضعیت مناسب بازارهای جهانی و مقایسه آنها با ابهاماتی همچون دلسرد شدن بازار نسبت به حمایت‌های وعده داده‌شده، شرایطی را رقم زده است که قرار گرفتن بازار در روند خنثی و نوسانی را به امری محتمل بدل کرده است.

کشمکش عرضه و تقاضا در بورس تهران یک روز دیگر نیز به نفع عرضه‌کنندگان تمام شد. با این حال برآیند معاملات این روز از نزدیکی هرچه بیشتر خریداران و فروشندگان و نزدیک‌تر شدن نگاه آنها به هم درخصوص قرار گرفتن بازار در سطوح آرامش حکایت داشت. بر این اساس در حالی که طی روزهای گذشته نماگر اصلی بازار سهام فراز و فرود کمتری را نسبت به هفته‌های قبل تجربه کرده، خوش‌بینی به چند مساله عمده سبب شده تا سرمایه‌گذاران نیز مانند ماه‌های گذشته اصرار چندانی به نشستن در صف‌های فروش نداشته باشند. روز گذشته شاخص بورس تهران به میزان پنج هزار واحد افت کرد که به معنی عقبگرد 47/ 0 درصدی میانگین وزنی قیمت‌ها بود. به موجب این رویداد شاخص کل به سطح یک میلیون و 140 هزار واحدی رسید و در حالی که تمامی نماگرهای بازار سهام عملکرد منفی را به نمایش گذاشتند، بورس تهران به انتظار معاملات امروز نشست.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد