ورود استقلال و پرسپولیس به بورس باید طی همین ماه انجام شود

ورود استقلال و پرسپولیس به بورس باید طی همین ماه انجام شود

قربانزاده گفت: پذیرش باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و درج نماد این دو باشگاه باید تا همین ماه صورت گیرد و عرضه اولیه سهام این دو باشگاه در بازار سرمایه قابلیت پیدا ک...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، جلسه بررسی وضعیت خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس با حضور حسین قربانزاده، ريیس کل سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل و برخی از مدیران شرکت فرهنگی، ورزشی باشگاه پرسپولیس در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجید صدری، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مشکلات این باشگاه در خصوص تسریع در مسیر بورسی شدن این باشگاه را تشریح کرد و از به مطالبه حدود 300 میلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی از این باشگاه اشاره کرد، علی رغم آنکه باشگاه‌های فوتبال مطابق قانون از مالیات معاف هستند.

در ادامه این نشست رییس سازمان خصوصی سازی ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در فرآیند پذیرش باشگاه پرسپولیس در بازار سرمایه تصریح کرد: پذیرش باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و درج نماد این دو باشگاه با هدف شفاف شدن عملکرد و انضباط مالی این دو باشگاه باید تا همین ماه صورت گیرد و همچنین عرضه اولیه سهام این دو باشگاه در بازار سرمایه قابلیت پیدا کند.

قربانزاده افزود: صرف نظر از چگونگی انتقال مالکیت، نه تنها این باشگاه که همه شرکت‌های دولتی باید صورت‌های مالی شفاف داشته باشند و موانع پیش روی خود جهت پذیرش در بازار سرمایه را بردارند.

رییس کل سازمان خصوصی سازی پیگیری جدی موضوعات موثر در این فرآیند از جمله تهیه صورت‌های مالی منتهی به خرداد ماه 1400، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت و تعیین تکلیف بند‌های حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی قبل را مورد تاکید قرار داد که در این راستا، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قول داد که حداکثر مساعدت و همکاری جهت تسریع در روند درج نماد را انجام دهند.

همچنین در ادامه این جلسه، پیشنهاداتی درخصوص نحوه واگذاری باشگاه یاد شده مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ريیس کل سازمان خصوصی سازی، در خصوص تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی این دو باشگاه تاکید و تصریح کرد که تضمین سودآوری این دو باشگاه بعد از واگذاری با تعیین تکلیف این موضوع محقق می‌شود.

قربانزاده اظهارنظر نهایی در خصوص نحوه واگذاری این دو باشگاه را مشروط به کارشناسی دقیق روش‌ها طی جلسات متعدد در سطوح کارشناسان دانست. تمامی شرکت‌های مشمول واگذاری می‌بایست مطابق قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و بند (ب) ماده (25) قانون برنامه ششم توسعه به منظور اخذ هرگونه مجوز ثبت صورتجلسات مجامع عمومی و هیات مدیره و نقل و انتقال اموال و دارایی‌های ثابت و اخذ هرگونه تسهیلات مجوز‌های مربوطه را از این سازمان اخذ کند.

شایان ذکر است در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی به منظور بررسی روش‌های پیشنهادی موصوف، تشکیل و موضوعات به صورت هفتگی و مستمر پیگیری شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد