شفاف‌سازی 10 ناشر بورسی در سامانه کدال

شفاف‌سازی 10 ناشر بورسی در سامانه کدال

پایان هفته گذشته شرکت‌های بورسی و فرابورسی اطلاعیه‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای منتهی به پایان هفته گذشته، اطلاعیه‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد و شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعددی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویدادهای بااهمیت و جزيیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند.

این اطلاعیه‌ها که در دو گروه «الف» و «ب» دسته‌بندی می‌شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارند که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته‌‌‌ایم.
«وسینا»: بانک سینا از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده دو ساختمان تملکی واقع در نیاوران به دلیل عدم‌مراجعه خریدار برای دریافت اسناد شرکت در مزایده خبر داد.

ثپردیس

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال مالی منتهی به 31/ 06/ 1400 در کدال ارايه کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که به استناد مفاد ماده «18» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس، بدین‌‌‌وسیله بخشی از توضیحات این شرکت در خصوص مفاد گزارش حسابرس و بازرس قانونی به شرح ذیل ارايه می‌شود: خرید یک ساختمان اداری واقع در خیابان هویزه تهران به مبلغ 5/ 55میلیارد تومان به منظور انتقال دفتر مرکزی از پردیس به تهران است که تفکیک عرصه و عیان آن از سوی کارشناس در دست جریان است. لازم به ذکر است به موجب بررسی میدانی به عمل آمده، در تاریخ 20 آذرماه 1400 ارزش روز ساختمان خیابان هویزه مبلغ 3/ 78میلیارد تومان است. همچنین طبق بررسی میدانی به عمل آمده، ارزش روز محل فعلی دفتر شرکت در شهر جدید پردیس حدود مبلغ 8/ 35میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده که در صورت جابه‌جایی دفتر مبلغ 7/ 34میلیارد تومان سود در سال مالی مربوطه محقق خواهد شد.

شفارا

شرکت پتروشیمی فارابی اعلام کرد که مطابق برنامه‌‌‌ریزی انجام‌شده و پس از تامین مواد اولیه از تاریخ 25/ 10/ 1400 همه واحدهای تولیدی شرکت مجددا راه‌اندازی شدند و درسرویس قرار گرفتند.

ثامید

شرکت توسعه و عمران امید اعلام کرد که پروژه‌‌‌های خود (پروژه تجاری و مسکونی آتیه، شهران، دبستان، اهواز 937و 1976و 2209، تختی«2» و امید«1») را به صورت نقد، اقساط یا تهاتر از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می‌کند. شایان ذکر است، حجم ریالی فروش پیش‌بینی‌شده در آگهی به میزان حداقل 3/ 1‌هزار میلیارد تومان برآورد شده است که عملکرد آن در گزارش‌های آتی منعکس می‌شود.

کی بی‌سی

شرکت کی‌بی‌سی از انعقاد قرارداد تامین واکسن‌‌‌های یارانه‌‌‌ای (پنتاوالان، ‌ای‌وی‌ای‌جی و واکسن پولیو) وزارت بهداشت به مبلغ 60میلیارد تومان به صورت نقدی خبر داد. تاریخ موثر اجرای قرارداد از 25دی‌ماه 1400 تعیین شده است.

گنگین

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان از برگزاری مزایده فروش سهام در شرکت فرعی خبر داد. سپرده شرکت در مزایده مبلغ 200میلیون تومان و زمان بازگشایی پاکت‌‌‌ها ساعت 14 روز چهارشنبه مورخ 29 دی‌ماه است.

تپکو

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در پاسخ به این پرسش فرابورس که با توجه به پیش‌بینی شرکت مبنی بر تحقق مبلغ 517میلیارد تومان درآمد غیر‌عملیاتی تا پایان سال 1400 تاکنون بابت تحقق آن چه اقداماتی انجام شده است، گفت همان‌گونه که در گزارش توجیهی افزایش سرمایه اعلام شده است، در حالت انجام افزایش سرمایه از محل انتقال سرمایه‌گذاری بلندمدت سود غیرعملیاتی پیش‌بینی شده که در حالت عدم‌انجام افزایش سرمایه این فرض پیش‌بینی نشده است. از آنجا که افزایش سرمایه تاکنون صورت نگرفته، بنابراین درآمد غیر‌عملیاتی نیز محقق نشده است.

ثجنوب

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب در پاسخ به بخشی از پرسش‌‌‌های مطرح‌شده در گزارش حسابرسی و بازرس قانونی در خصوص پرداخت سود سهام در موعد مقرر و پروژه‌‌‌های راکد اعلام کرد که شرکت در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1400 اقدام به تسویه 4/ 10میلیارد تومان از سود سهام پرداختنی کرده و تسویه مبلغ باقی‌مانده سود سهام پرداختنی (9/ 2میلیارد تومان) در دستور کار است. همچنین در خصوص پروژه‌‌‌های راکد عمده و پروژه‌‌‌های راکد فعال شده است و شرکت متناسب با ظرفیت‌‌‌ها و منابع و کشش تقاضای هر منطقه و ترکیب متناسب سرمایه‌گذاری‌‌‌ها اقدام به شروع پروژه‌‌‌ها می‌کند.

وپویا

شرکت سرمایه‌گذاری پویا طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که با عنایت به اتمام مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه مورخ 09/ 09/ 1400 و موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه این شرکت به مدت 30روز و تا تاریخ 08/ 12/ 1400 تمدید شد. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که مجوز افزایش سرمایه از مبلغ 400میلیارد تومان به مبلغ 700میلیارد تومان (افزایش سرمایه 75درصدی) را از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شرکت از سوی سازمان بورس دریافت کرده بود.

دانا

بیمه دانا نیز اعلام کرد که با توجه به اتمام مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه مورخ 02/ 09/ 1400، مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه این شرکت به مدت 30روز و تا تاریخ 01/ 12/ 1400 تمدید شد. این شرکت نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که مجوز افزایش سرمایه از مبلغ 400میلیارد تومان به مبلغ 9/ 1‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه 375درصدی) را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده «14» قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی از سوی سازمان بورس دریافت کرده بود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالعه بیشتر: ادامه ریزش شاخص کل/ بورس مکان امن سرمایه‌گذاری است؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد