بازاری شفاف و رقابتی با عرضه املاک اشخاص حقیقی در بورس کالا ایجاد خواهد شد

بازاری شفاف و رقابتی با عرضه املاک اشخاص حقیقی در بورس کالا ایجاد خواهد شد

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید که شفافیت و رقابت در بخش تولید، زیربنای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال در کشور است. از این رو مجلس در طرح جهش تولید...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر، پاک فطرت گفت: این حوزه عرضه مسکن نهادهای دولتی و عمومی و اشخاص حقیقی در بورس کالا، اصل شفافیت و رقابت را در حوزه مسکن برقرار می‌کند. بورس کالا با توجه به میزبانی از مبادله کالاهای مهم و مواد اولیه استراتژیک کشور، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند و تمرکز عرضه محصولات زنجیره تولید در بورس کالا به شفافیت و رقابت در بخش تولید کمک می‌کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: اگر تولید انگیزه رشد نداشته باشد، به دنبال آن اشتغال و توسعه نیز ایجاد نمی‌شود و از این رو اتخاذ تصمیمات صحیح سیاست‌گذار برای رشد انگیزه تولید و سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته این نماینده مجلس، باید تلاش شود تا اعتماد مردم به بازار سهام برگردد که امیدواریم با برنامه‌های در دستور کار به زودی بازار سرمایه کشور به جایگاه واقعی خودش در نظام اقتصادی کشور برسد. در حوزه بازار سرمایه، طرح‌هایی در مجلس به تصویب رسیده که یکی از مهم‌ترین آن ها که مرتبط با بورس کالاست، طرح جهش تولید و تامین مسکن است.

پاک‌فطرت اظهار داشت: در طرح جهش تولید و تامین مسکن مقرر شده است که سازندگان مسکن بتوانند از مسیر بورس کالا و ابزارهای مالی، مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را تامین و حتی پیش خرید کنند که این رویداد به تسهیل تولید، تعادل قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عرضه املاک در بورس کالا نیز گفت: نوسانات کاذب قیمت و شفاف نبودن معاملات از جمله معضلات بازار مسکن به شمار می‌رود که عرضه املاک مازاد دولتی و نهادهای مختلف در بورس آغاز شده که این اتفاق در وهله نخست، شفافیت را بر این معاملات حاکم می‌کند. از سوی دیگر متقاضیان نیز در شرایطی برابر امکان خرید خواهند داشت و یک نظم مطلوبی در این حوزه برقرار می‌شود. از سوی دیگر امکان عرضه املاک شخصی نیز در بورس فراهم شده که این موضوع نیز می‌تواند به کشف عادلانه قیمت املاک در کشور کمک کرده و بازاری شفاف و رقابتی را برای املاک ایجاد کند. 

وی در پایان تصریح کرد: روشن شدن نورافکن‌های شفافیت بر بخش‌های مختلف و فعالیت‌های اقتصادی، مانع از بروز التهابات در بازار و کمک دهنده به رشد تولید و حذف موانع است. به این ترتیب ورود مسکن در حجم‌‌های بزرگ و کوچک به تالار شیشه‌ای بورس کالا، فضایی شفاف را در این حوزه حاکم می‌کند و به نفع اقتصاد و مردم خواهد بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد