تامین مالی یک‌چهارم پروژه‌‌های موجود صنعت نفت توسط دولت/ اسرافی بی‌رویه در مصرف گاز داریم

تامین مالی یک‌چهارم پروژه‌‌های موجود صنعت نفت توسط دولت/ اسرافی بی‌رویه در مصرف گاز داریم

معاون اول ريیس‌جمهور گفت: از 160 میلیارد دلار پروژه موجود صنعت نفت، دولت توانسته است حدود 40 میلیارد دلار آن را تامین مالی کند و در دستور کار قرار دهد، اما مابقی آن نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمد مخبر، معاون اول ريیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عنوان کرد: رهبر انقلاب امسال را با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری کردند که به نظر بنده صنعت نفت ظرفیت بالایی برای تحقق این راهبرد دارد.

وی افزود: اتفاقا در کنار راهبرد، راه‌حل نیز مشخص است و رسیدن به این هدف باید از طریق مردمی‌سازی اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی صورت بگیرد.

مخبر تاکید کرد: بهره‌وری در کشور در بدترین وضعیت قرار دارد و باید فکری با حال این وضعیت کرد. در بخش کنترل مصرف، متولی مشخصی وجود ندارد و بدین ترتیب مصرف انرژی در کشور بالاست.

معاون اول ريیس‌جمهور ادامه داد: در این همایش باید تلاش کنیم که شرکت‌های خارجی و داخلی با یکدیگر وصل شوند و سرمایه‌گذاری موردنیاز در کشور صورت بگیرد.

وی گفت: از 160 میلیارد دلار پروژه موجود صنعت نفت، دولت توانسته حدود 40 میلیارد دلار آن را تامین مالی کرده و در دستور کار قرار دهد اما مابقی آن نیاز به سرمایه گذار دارد.

مخبر گفت: دولت قصد دارد با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی و مشارکت‌ آنها با شرکت‌های خارجی این میزان سرمایه‌گذاری را تامین کند.

معاون اول ريیس‌جمهور گفت: عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بخش گاز موجب شده با کمبود گاز مواجه شویم. ایران یک کشور 85 میلیون نفری است اما به میزان 80 درصد یک کشور یک میلیارد نفری گاز مصرف می‌کند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد