پیش بینی بورس فردا شنبه 25 دی 1400 | کدام گروه‌ها سبزپوش می‌شوند؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 25 دی 1400 | کدام گروه‌ها سبزپوش می‌شوند؟

بورس روز چهارشنبه چندان چنگی به دل نزد و تنها شاخص کل هموزن مثبت بسته شد. این مثبت بسته شدن شاخص کل هموزن بیانگر معاملات بهتر در نمادهای کوچک به خصوص نمادهای گروه غذایی و زراعتی بود. در گفتگو با امیر توپچی پور به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

به گزارش نبض بورس. بورس روز چهارشنبه چندان چنگی به دل نزد و تنها شاخص کل هموزن مثبت بسته شد. این مثبت بسته شدن شاخص کل هموزن بیانگر معاملات بهتر در نمادهای کوچک به خصوص نمادهای گروه غذایی و زراعتی بود. خبر حذف ارز 4200 تومانی این دو گروه رو سبزپوش کرده بود.

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

امیر توپچی پور کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و البته مدیرمسيول شهربورس در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: روز چهارشنبه فشار فروش بیشتر بر روی نماد‌های بزرگ بود و نماد‌های کوچکتر توانستند یک خودنمایی کنند. انتظار می‌رود که فردا نیز بازار ابتدا با یک فشار فروش در بزرگان بازار شروع شود و اگر نماد خودرو به عنوان لیدر بازار بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و در محدوده‌های مثبت معامله شود می‌تواند بر روی سایر بزرگان بازار هم تاثیرگذار باشد.

توپچی پور افزود: در کنار آن، من انتظار دارم که نماد‌های کوچکتر بهتر از بزرگان بازار ظاهر شوند و بخصوص در نماد‌های زراعتی و غذایی نماد‌های مثبت خوبی داشته باشیم و این دو گروه سبزپوش‌تر از بقیه بازار باشند.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به وضعیت مبهم برجام، بازار با ابهامات زیادی رو به رو است و تا زمانی این موضوع به سرانجام خاصی نرسد و خبری به گوش نرسد بازار همچنان در حالت ابهام باقی می‌ماند و انتظار رشد خاصی را از بازار نداریم. اگر خبر‌های خوش برجام ادامه دار باشد انتظار دارم که گروه‌های خودرویی و بانکی یک روندی را شروع کنند و خودرو و خساپا در گروه خودرویی و از طرف دیگر وبملت، وتجارت و وبصادر در گروه بانکی یک عملکرد خوبی داشته باشند و لیدر‌های بازار باشند.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به افزایش قیمت مس جهانی، فردا می‌توانیم شاهد افزایش تقاضا در فملی باشیم و این می‌تواند گروه فلزات اساسی را تحت تاثیر قرار دهد و روز خوبی را داشته باشند و در کلیت بازار من انتظار دارم که بازار مثبت باشد، اما انتظار رشد چندانی را از شاخص کل و هموزن ندارم، ولی در مجموع احتمالی که فردا بازار مثبت باشد خیلی زیاد است.

توپچی پور گفت: تا زمانی که ارزش معاملات بازار همینطور پایین باشد نمی‌توانیم منتظر یک روند صعودی باشیم و همچنان ارزش معاملات در محدوده‌های خیلی پایین به سر می‌برد و برای شروع یک روند مثبت باید ابتدا ارزش معاملات به بالای 5 هزار میلیارد تومان برسد و در قدم بعدی این ارزش به بیش از 7 هزار میلیارد تومان برسد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد