تشکیل کارگروهی در مجلس برای واردات خودرو

تشکیل کارگروهی در مجلس برای واردات خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد کارگروهی به ریاست ريیس کمیته صنعت این کمیسیون تشکیل شود تا سازوکارهای موردنیاز برای واردات خودرو پیش‌بینی شود.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد کارگروهی به ریاست ريیس کمیته صنعت این کمیسیون تشکیل شود تا سازوکارهای موردنیاز برای واردات خودرو پیش‌بینی شود.

روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی ابهامات شورای نگهبان و ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو با حضور آقای فاطمی‌امین وزیر «صمت» و معاونان وی در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: پس از بررسی ایرادات نسبت به طرح مذکور در نهایت با تصویب اعضا مقرر شد کارگروهی به ریاست ريیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود تا سازوکارهای موردنیاز برای واردات خودرو پیش‌بینی شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اظهارات وزیر «صمت در جلسه امروز کمیسیون متبوعش بیان کرد: آقای قاطمی‌امین در این جلسه از اعضای کمیسیون صنایع و معادن خواست که برای ساماندهی بازار خودرو مهلتی داده شود زیرا وی برنامه‌ای 6 ماهه برای مسايل مربوط به صنعت خودرو مانند افزایش تولید، تعدیل قیمت و... دارد.

عباس‌پور در تشریح مواضع مسيولان وزارت «صمت»و اعضای کمیسیون صنایع نسبت به این طرح، عنوان کرد:هرچند مسيولان وزارت صمت و معاونت ارزی بانک مرکزی به دلیل ارز موردنیاز برای واردات خودرو با این موضوع مخالف است اما اکثریت اعضای کمیسیون صنایع و معادن به دنبال واردات خودرو بدون تحمیل فشار به منابع ارزی کشور هستند.

وی در ادامه در توضیح طرح ساماندهی صنعت خودرو، اظهار کرد: طرح مذکور در مجلس دهم تدوین و تصویب شد اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت، کمیسیون صنایع مجلس یازدهم به منظور تامین نظر شورای نگهبان، این طرح را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد:در این مصوبه منابع ارزی موردنیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود و شورای رقابت نیز هر 6 ماه میزان نیاز کشور به واردات خودرو را تامین می‌کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد