ادامه روند کاهشی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 11 اسفند 99 چقدر بود؟

ادامه روند کاهشی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 11 اسفند 99 چقدر بود؟

روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 11 میلیون و 50 هزار تومان فروخته شد که کاهش 100 هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌داد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 11 اسفند 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز یکشنبه 10 اسفند با 2,300 تومان کاهش، یک میلیون و 77 هزار و 200 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: با تقویت دلار و بالا رفتن ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا که از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران کم کرد، بهای معاملات اونس طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از 2 درصد کاهش یافت و در قیمت 1736 دلار بسته شد.

اونس طلا در هفته گذشته پایین‌ترین قیمت خود در 11 ماه را نیز تجربه کرد و و برای کل هفته 3 درصد کاهش را به ثبت رساند تا افت ماهانه به 2/ 6 درصد بسنده کند، که بدترین عملکرد ماهانه این فلز گرانبها از نوامبر 2016 تاکنون بوده است.

افزایش ارزش اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا همزمان با بالا رفتن ارزش دلار و بازگشت دوباره تمایل برای ریسک کردن، همگی برای طلا بسیار بد بود. مهم‌ترین عامل سقوط شدید 70 دلاری طلا در دو روز پایانی را می‌توان تمایل سرمایه‌گذاران به بازار بیت‌کوین به جای طلا دانست.

ادامه روند کاهشی سکه

قیمت طلا و سکه از آغاز هفته جاری شاهد یک حرکت کاهشی نسبتا جزيی بود که دلیل آن را می‌توان سقوط آزاد قیمت اونس طلا دانست، و این دلار بالای 25 هزارتومانی بود که سکه را در کانال 11 میلیون تومانی نگه داشت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 11 میلیون و 50 هزار تومان فروخته شد که کاهش 100 هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌داد.

کاهش شدید قیمت اونس جهانی، دلایل سیاسی و خبر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق وکره‌جنوبی از دلایل عمده کاهش قیمت طلا بود و از آنجا که امکان ریزش بیشتر اونس جهانی همچنان وجود دارد در روز‌های آتی شاهد افت بیشتر سکه خواهیم بود. از طرفی تقاضا برای مصنوعات طلا در بازار با رکود مواجه شده و قدرت خرید مردم بسیار پایین است و از این رو تقاضا برای طلای ساخته شده با استقبال مواجه نمی‌شود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد