عملکرد بازارها در هفته دوم مهر/ یک بازار رشد و مابقی افت کردند

عملکرد بازارها در هفته دوم مهر/ یک بازار رشد و مابقی افت کردند

در هفته دوم مهر، بورس تنها بازاری بود که رشد کرد. در هفته‌ای که ريیس کل بانک مرکزی مشخص شد دلار با افت قیمت مواجه شد و بیشترین کاهش قیمت را داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته دوم مهر، بورس تنها بازاری بود که رشد کرد. در هفته‌ای که ريیس کل بانک مرکزی مشخص شد دلار با افت قیمت مواجه شد و بیشترین کاهش قیمت را داشت.

بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه این هفته با ایستادن روی سطج یک میلیون و 488 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در پایان هفته قبل شاخص کل بورس روی سطح یک میلیون و 436 هزار واحدی قرار داشت. در این هفته روند کلی بازار صعودی بود و 52 هزار واحد رشد کرد.

در پایان هفته‌ای گذشت بورس با 3٫6 درصد رشد تنها بازار مثبت هفته شد و مابقی بازارها منفی ظاهر شدند.

دلار

دلار در پایان هفته اول مهر در کانال 28 هزار تومان قرار داشت و هر دلار آمریکا روی نرخ 28 هزار و 471 تومان خریدوفروش شد.

طبق نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار در این هفته 539 تومان کاهش قیمت داشت و با بازدهی منفی 1٫8 درصدی بیشترین افت را نسبت به دیگر بازارها از آن خود کرد. آخرین نرخی که صرافی ملی برای دلار این هفته اعلام کرده 27 هزار و 932 هزار تومان است.

در این هفته علی صالح آبادی به عنوان ريیس کل جدید بانک مرکزی انتخاب شد و مصادف آمدن صالح آبادی دلار دچار افت شد، برخی‌ها این افت قیمت دلار و برگشت به کانال 27 هزار تومانی را در واکنش به آمدن علی صالح آبادی قلمداد کردند.

سکه

در این هفته سکه امامی در این هفته 107 هزار تومان معادل 0٫9 درصد افت قیمت را تجربه کرد.

طبق داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه امامی در پایان این هفته روی نرخ 11 میلیون و 757 هزار تومان خریدوفروش شد. در پایان هفته قبل این فلز گرانبها 11 میلیون و 864 هزار تومان قیمت داشت.

طلا

در بین بازارها کمترین نوسان در بازار طلا رخ داد و فقط پنج هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در هفته قبل یک میلیون و 164 هزار تومان بود، در این هفته با افت 0٫4 درصدی به نرخ یک میلیون و 159 هزار تومان معامله شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد