افزایش سرمایه میدکو چه زمانی انجام می‌شود؟ چقدر سود به ازای هر سهم تقسیم شد؟

افزایش سرمایه میدکو چه زمانی انجام می‌شود؟ چقدر سود به ازای هر سهم تقسیم شد؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت میدکو با حضور 85 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای قاسمی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت میدکو با حضور 85 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای قاسمی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای پورمند مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 1399/12/30 به صورت زیر ارايه دادند:

عملکرد شرکت در سال 1399:

در بخش تولید معادن در کل عملیات معدنی شرکت موفق به معدنکاری 89 میلیون تن شده است که از این مقدار شرکت میدکو موفق به استخراج 9.7 میلیون تن ماده معدنی شده است. همچنین شرکت 2.9 میلیون تن خرید سنگ آهن نیز داشته است.

در بخش تولید محصولات کل تولید شرکت 14.4 میلیون تن بوده که جزيیات آن به صورت زیر می‌باشد:

 
 

در بخش عرضه محصولات کل فروش شرکت 4.4 میلیون تن بوده که از این مقدار 4.1 میلیون تن فروش داخلی و 310 هزار تن فروش صادراتی بوده است.

در بخش پروژه‌های به بهره برداری رسیده در سال 1399 مجتمع فولاد سازی زرند به ظرفیت 1.7 میلیون تن در سال و کوره دولومیت از مجمتع آهک و دولومیت ممرادکو به ظرفیت 400 هزار تن در سال به بهره برداری رسیده اند.

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال ساخت

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال ساخت به صوزت زیر بوده است:

  • فولاد سازی بوتیا 82 درصد.
  • احیا مستقیم بوتیا 31 درصد.
  • واحد برق بوتیا 49 درصد.
  • پروژه مس چاه فیروزه 30 درصد.
  • کارخانه شمش منیزیم 51 درصد.
  • پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر کرمان 26 درصد.
  • جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر زرند 32 درصد.
  • در بخش سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریتی تعداد دوربین‌های طراحی شده 3.102 دوربین، تعداد دوربین‌های طراحی شده 2.764 دوربین، تعداد دوربین‌های نصب شده 1.885 دوربین و تعداد دوربین‌های راه اندازی شده 1.840 دوربین بوده است.
عملکرد مالی شرکت:

عملکرد مالی شرکت به صورت زیر بوده است:

 
 

در تلفیق شرکت با رشد 112 درصد در سود عملیاتی به رقم 19.995.325 میلیون ریال رسیده است. در سود خالص نیز شرکت رشدی 97 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

برنامه‌های شرکت در سال 1400:

در بخش تولید معادن برنامه شرکت استخراج 110.6 میلیون تن، استخراج ماده معدنی 10 میلیون تن و عملیات باطله برداری 100.6 میلیون تن می‌باشد.

در بخش تولید کارخانجات تولید 16.9 میلیوتن تن محصولات شامل: 6.8 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن، 6.7 میلیون تن گندله، 800 هزار تن آهن اسفنجی، 1.45 میلیون تن شمش فولادی، 432 هزار تن کنسانتره زغال، 400 هزار تن کک متالورژی، 22 هزار تن فروسیلیس، 15.5 هزار تن کاتد مس، 5 هزار تن لوله مسی، 336 هزارتن آهک و دولومیت پخته می‌باشد.

در بخش توسعه فعالیت‌های اکتشافی فولاد سازی بوتیا 100 درصد، شمش منیزیم 100 درصد، تصفیه فاضلاب زرند 95 درصد، واحد برق بوتیا 88 درصد، احیا مستقیم بوتیا 71 درصد و تصفیه فاضلاب کرمان 51 درصد پیشرفت خواهند داشت.

 

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی رایمند و همکاران قرايت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیات ريیسه مجمع تشریح گردید:

در خصوص بند 5 در رابطه با نحوه و نرخ‌های تسویه تسهیلات ارزی اخذ شده از محل صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک صنعت و معدن توسط دو شرکت فرعی عنوان شد: پرونده دو شرکت فولاد زرند و پابدانا در دادگاه تجدید نظر بوده  شرکت امیدوار است رای به نفع شرکت صادر شود.

 

سوالات مطرح شده در مجمع:

در رابطه با میدکو 2 توضیح داده شود. هدف گذاری در میدکو دو به ظرفیت رسیدن سالانه 10 میلیون تن فولاد و 300 هزار تن کاتد مس  در 10 سال آینده می‌باشد.

افزایش سرمایه چه زمانی انجام می‌شود؟ با توجه به میزان تقسیم سود مجمع افزایش سرمایه تا مبلغ 6 هزار میلیارد تومان با توجه به اخذ مجوز از سازمان بورس، در اسرع وقت انجام خواهد شد.

در خصوص اسهیلات ارزی شرکت توضیح داده شود: برای پروژه فولاد و نیروگاه بوتیا از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی استفاده شده است. در خصوص شرکت پاپ دانا و فولاد زرند نیز از تسهیلات بانک توسعه معدن استفاده شده است.

ان‌ ای وی سهم میدکو چقدر می‌باشد؟ تا کنون 6.5 میلیارد دلار در شرکت میدکو سرمایه گذاری شده است.

 

در انتها به ازای هر سهم 328ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی رهیافت و همکاران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد